Det finns mjölksyra. Och så finns det mjölksyra.

Fy faaaan vad roligt det var att köra axlar idag! Sällan det är så där asaroligt så man håller på och skratta. Men faktiskt, idag var det så. Speciellt hänger det ofta ihop med galen isolerad pump, mjölksyra eller annat underhållande. Jag hade lust att skratta rakt ut, för det var så sjukt hur jag genom mina axlar kände hur jag levde! Jag har tränar axlar med mjölksyra förr, även om det var ett tag sen den där ofattbara mjölksyran infann sig. Förut har jag droppsetat ner för att känna hur muskeln riktigt vitnat. För att sen har man vilat en eller två minuter och sen på't igen. Den här gången var det kanske inte riktigt lika intensivt, men det gav sig aldrig - en minst sagt utdragen process.

Idag var det annat upplägg. Pumpa, pumpa med en vikt ca 15 reps. Sen, stretcha 30 sekunder, och sen pumpa 15 st nya. Bara här är det inte helt optimal återhämtning kan jag tycka, men det blir värre. "Vila" nummer två är nämligen att spänna axlarna i de där 30 sekunderna. Mjölksyran försvinner - icke! På 15 st nya pumpa. Stretcha 30 sek. Pump 15. Spänna 30. Så kör du ca 7-8 set. Lagom. Det var efter det jag ville skratta, skrika eller kanske gråta rakt ut. Men jag höll mig. Mycket med tanke på att jag precis innan hade kännt mig halvt efterbliven när jag stått och spännt mig där mitt framför alla i gymmet. Vill ju inte verka mer efterbliven än nödvändigt. Tyckte till och med det blev så pinsamt att stå och spänna mig att jag efter två "vilo-spänningar" i stället plockade upp 2 st 2kg hantlar och höll dessa rakt ut i 30 sekunder. Måste ju bli typ samma resultat tänkte jag?

Förutom den här halvt psyksjuka axelövningen han jag även med 2 olika sorters hantelpressar, 4 respektive 3 set à 10-8 reps. Flyes mot bänk (baksida axlar) 4 set x ca 10 reps. Stående högrodd i kabel. Samt ryggresningar 4 x 10, först med vikt och sen utan - fokus på kontakt. Avslutade med 10 minuter lugn rodd för att varva ner kroppen.



Rygg från i helgen. (Jag förstår inte riktigt hur man ska bära
sig åt för attbåde få ut ryggen samtidigt som man tar kort. Tips ngn?)

 

 


Kommentarer
Postat av: Annelise

Hahahahaha.... hahahaha; åh vad jag gillar dig;)! Precis, det ska vara kul att träna:):):)

Grymt jobbat tjejen!!!

2012-06-08 @ 08:45:59
URL: http://anneluseaf.bligspot.se
Postat av: Johanna

Självutlösaren?

2012-06-09 @ 16:10:40
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0