Vårpromenix på hal is

Idag var jag och min bästa halva ut i vårsolen på en promenad. Supermysigt att promenixa men oj, vad is det var! Tror inte jag sett så mycket is på en gångbana någonsin. Gick i Hagaparken ett par stenkast från Ulriksdal där vi bor och i princip hela vägen längs sjön var som en olympisk rodelbana. Illa luktade isen också. Det var nyheter för mig, trodde inte is kunde lukta något! Men efter att gladeligen kastat mig ner på rumpan för att åka kana ner för en backe så märkte jag att isen luktade urk. Precis som hela jag som bokstavligen gnuggat in lukten i jackan och på händerna. Inte helt orimligt när man tänker på att isen legat där i ett par månader och är full med diverse löv, gegga och andra oidentifierbara saker. Man lär sig. Blev till att tvätta när vi kom hem. Totalt blev promenixen drygt 5 km.

Har även hunnit med en löprunda på 5,6 km idag. Valde då en betydligt mindre isig väg, barmark i i stort sett hela vägen. Härligt. Nu hoppas vi på att knäna håller så det kan bli mycket mera löpning under våren. Snart, när det blir lite varmare, kommer vi vara två som är ute och springer på vägarna. Kommer bli grymt.



Niklas på hal is.

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Kan inte kommentera ditt jobbträningsinlägg... =(

Men bra att du släpar med arbetskamraterna... Ska jag också göra på fredag, men han är dock ytterst frivillig.

2012-02-27 @ 18:52:59
URL: http://inhape.blogg.se/
Postat av: Anbnelise

Det "luktar" skriskor...

2012-03-06 @ 09:19:02
URL: http://anneliseaf.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0