Vardagsmortionären

Jag skulle behöva en kalender. Eller så här. Jag har en kalender. Jag skulle bara behöva använda den. Pepp, pepp, pepp inför dagen box. Släpat med mig träningsväska, laddat med inför-träning-mattsäck och dessutom tagit kollektivtrafik till jobbet i stället för bilen. (Jaja, jag vet, jag ska men cykla, men det är väglag à-la-ishockeyrink ute just nu.) Hur som helst mötte jag min tränings- och jobbarkompis i korridoren väl framme på jobbet och bubblade över med peppade glada rop och pladder om box ikväll. "Men det är väll imorgon?" svarade hon.

Mhe! Wtf?! Mjahaaa... Fel dag. Damn. Vist, man kan ju träna annat också, men idag ville jag ju booooxas. Kändes som jag fick uppvaknandet på fel sida och vägrade därför gymmet idag i ren protest. Bojkottade även kollektivtrafiken i samma protestanda. Vardagsmotionen fick i stället ta plats och det blev en drygt 8 km lång promenix hem från jobbet. I vanliga fall tycker jag att så långa promenader är tidsödslande och ineffektiva i förhållande till mängden motion man faktiskt får. Men när man tänker efter är det en promenad från jobbet himla smart, även om det inte är någon hårdträning direkt. Att lägga 1,5 timme på en hemfärd- och motionskombo är faktiskt tidseffektiv om man jämför med de ca 3 timmar som det tar att åka hem i bilen, byta om, åka till gymmet, gymma, åka hem, byta om, duscha. Så idag vill jag hylla vardagsmotionen! Men imorgon blir det till att döda några mittsar. ;)


Vardagsmotionären slår till.


Kommentarer
Postat av: Frida

Haha... åh, vilken besvikelse! Men desto mer laddad för idag antar jag? Kör hårt!

2012-02-21 @ 07:31:14
URL: http://bodinfrida.blogg.se/
Postat av: Annelise Müller

Vad fin du är på Wendy-Frisök bilden:):) Jättefin hårfärg!



Du... det är något konstig med kommentar-fälltet på din blogg... utan det dyk upp reklambild när jag trycker på "kommentera"... :(

2012-02-25 @ 22:37:08
URL: http://anneliseaf.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0