Morgonstund

Jag har fått lite mental dille på morgonträning just nu. Känner inte alls för att stressa runt som en toss efter jobbet. Multitaske delux på jobbet, skynda sig hem och fara till träning, hem från träning, äta mat, laga matlåda, dusch, skynda sig att sova för att hinna med lagom med sömn. Stress, stress. Nej. Jag säger bestämt nej. Men på morgonen där i mot. Då känns allt lugnare. Och samtidigt blir min kväll lugnare. Morgon träning är ganska smidigt, man använder en tid som man ändå inte skulle göra något vettigt på. Vist är det väll inte så att man studdsar upp - har aldrig varit någon ybermorgonmänniska - men det är faktiskt lika jobbigt att gå upp klockan sju som klockan sex. Och man blir rätt pigg av att starta på gymmet. Och så blir frukosten ännu godare. Plus igen att man hinner med två frukostar. Mycket, mycket stort plus. Att cykla till jobbet är också en himla smidig form av träning på en tid som man ändå inte använder till något vettigt. Men nu är det så kallt. I morse var det 13 minus. Hujeda mig. Två grader ifrån den gräns på 15 grader då det faktiskt kan bli lite farligt för luftrören om man tränar i. Hu. Så jag väljer att åka bil i min tjocka varma vinterjacka i stället. Och väljer gymmet framför cykeln på morgonen.

Kommentarer
Postat av: browneyedgirl

Bra val tjejen =) Själv gick jag ut och kunde knappt andas skrattar liiite för kallt för min smak. Kramen

2012-02-02 @ 08:20:49
URL: http://blogg.mama.nu/browneyedgirl
Postat av: Johanna

Bra val!

2012-02-02 @ 09:22:19
URL: http://inhape.blogg.se/
Postat av: Annelise

Morgonen är bara bäst!!!:):)

Bra jobbat, snart kommer du att älska morgonträningen - just för att den är på morgonen;)

2012-02-03 @ 08:39:26
URL: http://anneliseaf.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0