Påskminut m.m

Idag blev det en dryg timme på Sats Frölunda, bland annat en "on-the-minute" bröst. Alltså upplägget med 20 set x ca 6 reps. Idag blev det åter hantelpress, med ett planerat upplägg på vikter och vila. Körde 15 kgs hantlar och då jag saknde klocka på väggen tyckte jag att det var lättast att räkna till 30 under vilan, istället för att hålla på att joksa med timer på mobilen. Blev ett bra upplägg och ordentligt trött efter alla 20 seten. Avsutade lite fint med att ta upp en 27kg stång och köra till fail. Galet trött och killade så där märkligt i bröstmusklerna att jag var tvungen att fnittra lite för mig själv när jag failat och låg där med stången över bröstet. Det är kul med styrketräning! ;) Efter den slutkörningen av bröstet gick jag på ryggen. Först hantelrodd 6 set x 6-8 reps 17-15 kg (var tydligen inte helt pigg i kroppen efter tömningen av bröstet med tanke på lågt antal reps trots låg vikt). Sen latsdrag 8 set x 10-15 reps, 40-30 kg. Sist blev det ett litet droppset roddmed stång. 3 set x 10x2 reps, med 27 respektive 22 kg, alltså först 10 reps med 27 kg direkt följt av 10 med 22 kgstången. För att krama ur lite till tog jag som avslutning 10 riktigt långsamma och superstrikta reps med 22kgstången. Bra pass! Väl hemma tog jag tillsammans med min favorit kille en promenix runt Sisjön hör i Mölndal. Mysiga vägar och soligt väder minsan. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0