Fixardag!

Idag är en av årets stora pysslardagar! Normalt sett skulle jag ha julpyntat och julbakat pepparkaror och eventuellt lussebullar. Haft mjöl i hela köket och härjat tillsammans med Niklas i köket, fått ont i magen av pepparkasdeg redan innan första plåten hunnit ut ur ugnen. Vi hade damsugit och förhopningsvis torkat golven. Antagligen ahde vi även lovat oss själva att tvätta förnstren, men det skulle inte bli av för att vi (o)medvetet sköt upp det tills det var mörkt ute och därmed för sent. Kanske skulle vi även hunnit koka en kastrull med knäck. Men så blir det inte idag!

Julpuntet och adventstakarna i olika varianter har vi fått fram och alla bord och byråar har juldukar. Men något julbak blir det inte, det sparar vi till tredje december vilket är första helgen som vi är tillbaka här i Solna. Städnignen skippade vi också, min älskade Niklas verkar inte ta tag i det och jag har defenitivt ingen lust just nu. (Har jag i och för sig aldrig, men nu har har jag mest lust åt annat.)

Fixandet för dagen, utöver julpyntandet då, blir att färga håret till rätt nyans så det passar löshåret - vilket jag är i full gång med just nu i skrivande stund faktiskt! Även hunnit promenera 105 minuter innan lunch i makligt trempo, om det nu räknas som pyssel. Kvar är även at ta en sväng till Vällingby och Mia för att mäta och fixa det sista innan strasspärlorna ska på bikinin. Så spännande! På vägen hem ska jag införskaffa mer salt (är slut av någon konstig anledning) och ett gäng nya lampor till några av ljustakarna som verkar strejka.  Så ska ett rygg o bröst pass in oxå, plus axlar som jag skulle kört igår. Ikväll blir det även till att testa sminkningen och håruppsättningen in för tävlingen på Lucia Pokalen!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0