Att ge upp i rätt tid

Mysat lite med frukost bestående av havregrynsgröt och äggvitor, tillsammans med pojkvännen. Han åt givetvis något annat. Sitter kvar här vid bordet och smuttar lite på min snabbespresso. Gillar snabbkaffe! Mycket smidig grej. Att det dessutom fans i espressovariant var nytt för mig. Helt okej, mest ute efter lite variation från det "vanliga" kaffet. Har avklart en 90 minuters promenix innan frukosten och nu sitter jag och laddar för dagens gympass, ska bara låta gröten sjunka undan lite och hinna sprida alla kolhydraterna ut i musklerna. ;) Lägger nu mera all styrka efter frukost då det är då dagens enda kolhydrater kommer in. Förutom igår då när det var höjning av maten och det blev kolisar till alla dagens huvudmål. Namnam.

Styrkepasset igår var dock lite helt bra. Var laddad för att börja med att åter komma upp i mitt rekord på åtta chins. Sagt och gjort - hoppade upp och hängde mig i en passande stång och började köra, var lite orkeslös men kom i alla fall upp i sex stycken men då ryckte det till ordentligt i vänster axeln. Som om petade in något vast i muskeln. Hm. Min första smarta tanke var att det nog skulle gå över om jag bara vilade någon minut och sen körde på igen. Det gjorde det väll inte riktigt men om jag höll händerna bredare och inte gick hela vägen ner så gick det att bita ihop. Försökte ytterligare en gång innan jag gav upp. Försökte köra latsdrag och rodd lite lättare för att det inte skulle göra så ont. Sen blev jag smart på riktigt och la ner ryggträningen för dagen. Varför sitta och små slita på axeln? Till vilken nytta? För att "jag inte ska avbryta några pass"? Vad är de det värt? En eventuellt ihållande axelvärk? Och hur blir ett sånt träningspass? Ett pass där man måste köra på halva vikten för att det inte ska göra ont? Nej, det bästa är att bara ge upp. Man får göra så. Man SKA göra så. Jag är ändå glad att jag insåg det tillslut. Ibland är man lite knäpp så där...  Gick över till att köra ett helpass mage och körde bland annat ett gäng maskiner jag inte brukar köra, tyckte det var svår att få det att bli bra kontakt men nu idag känner jag på träningsvärken att det tog riktigt ordentligt! Ibland är det bra att ge upp och byta spår. Som igår till exempel. Får se om axeln är bättre idag, i så fall blir det axelträning. Annars får jag hitta på något annat helt enkelt.

Träna hårt!




Kommentarer
Postat av: Annelise

Du är smart och klok, du! Smart tänkt och klokt beslut!

2011-11-20 @ 19:08:49
URL: http://anneliseaf.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0