Rusk och... snö?

Imorse måste verkligen vädergudarna ha tagit fel på årstid. Över alla brustna, ljusgröna knoppar singlade små elaka snöflingor. Misstolka mig inte, jag älskar snö! När den ligger tjock och fin på marken och det är minusgrader vill säga, men inte när den blaskar upp och förstör det fina vårvädret! På tunnelbanan på vägen till stan funderade jag fram och tillbaka på om jag ändå skulle ta min långpromenad på 50 minuter från Alvik. Var i och för sig kallt och ruskigt, men skulle jag hålla ett bra tempo skulle jag hålla mig varm. Efter ett par extra varv i huvudet kom jag på att det inte bara är jag som är väder känslig, utan även min nya jacka i halvt moccaaktigt tyg! Ingen promenad idag alltså. Tog istället kollektivtrafiken hela långa vägen.

Benträningen igår gick förvånansvärt bra, fick visserligen ont i knäna nästan direkt, men var ändå på ett ballanserat sätt så det gick och köra på ganska okej ändå. :D Träningsvärken har inte infunnit sig ännu men jag väntar på den...! ;)

Rusk utanför tunnelbanefönstret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0