Mätningen

Upp tre kilo i vikt, ner 5-6 % i fett! Wohoho! Wiii! Känns bra. Men långt i från färdig. Adeli tyckte dessutom vi skulle skruva på en extra växel och plocka bort ytterligare lite mat, främst kolisar. Skära ner kolisarna om dagarna men dessutom ta bort dem helt kvällstid. Jag är på! Så länge jag inte blir trött och sur så kör vi på detta ett tag. Träningen ska vara fortsatt tung och blev uppmuntrad att införskaffa ett par dragkrokar! Trodde alla sådana PTs var emot allt vad dragremmar hette, men inte min tydligen! Himla bra. Ska dock anväda dem med måtta och bara när det är riiiktigt tungt. Var för övrigt riktigt tung träning på PT-passet och jag fick låna dragkrokar! De satt fast bra och det var skönt att slippa krångla med att dra åt och greja (som man måste med remmar). Dock hade jag lite svårt att lita på dem, var aningen orolig att de skulle släppa, speciellt när jag körde chins! Men de höll naturligtvis fint. Ska väll  inte heller använda remmar för mycket på chinsen, är du halva poängen med dem att kunna klara dem själv. ;)

Ska även skruva upp cardion, inte så mycket "hård" cardio dock, blir lättare sådan för at hålla mig pigg. Kommer att satsa på lite längre morgonpromenader, ska köra 50-minuterssträckan från Alvik som standard här framöver och bara köra den kortare svängen undantagsvis. Får dessutom gärna bli någon promenix på kvällen eller lunchen. Löpning en gång i veckan än så länge, både för mina knäns skull och för att benen i övrigt ska kunna återhämta sig från styrketräningen. Känner mig otroligt pepp! Ska försöka spara känslan och ta fram den när jag behöver fylla på med lite motivation. :)

Nu, lunchpromenix!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Svinbra resultat ju!

Nu blev jag också peppad. Du skulle bo här istället!

2011-05-04 @ 13:29:47
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

Haha, ja eller hur! Är så mycket lättare när man kan snöa in sig tillsammans..! x)

2011-05-04 @ 23:11:23
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: emliscious

Jag bilr himla nyfiken! varför skruvar ni upp cardion och ner kosten under uppbyggnad? eller har du gått in i deff?!

2011-05-05 @ 09:48:58
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: emma s

Emliscious: Jag är osäker på exakt vad vi kallar det :D tror att det bäst kan definieras som en "provdeff", se lite hur kroppen reagerar osv. Och som jag skrivit tidigare, vill få bort lite av fettet som täcker musklerna, så man kan se lite bättre vilka muskelgrupper som behöver prioriteras. Vi siktar på en viss fettprocent, när jag når den lägger vi ner "provdeffen". Kommer dock inte ihåg vad målprocenten var, men nu ligger jag iaf på ca 22%.

2011-05-05 @ 10:18:11
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: emliscious

fascinerande hur olika vi tänker!

jag tänker mer att det kvittar hur det ser ut "under" eftersom jag tror för min del att ALLA muskelgrupper behöver prioriteras! det är ju långt ifrån nån muskelgrupp som är "färdig"! utan jag måste ju bygga upp alla grupper och cardio och minskad mat motverkar ju det.... känner du att du redan har muskelmassa så det räcker inför tävling?

Spännande ämne att diskutera!

2011-05-06 @ 12:00:53
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: emma s

hehe, ja det är charmen med människor, vi tänker olika ;) Jag köper ditt resonemang, men jag förstår inte riktigt varför det skulle vara ett problem att deffa lite i taget? Om jag deffar 5 veckor nu och 5 innan tävlingen i december eller om jag deffar 10 direkt innan tävlingen? Det ska ju bort i vilket fall? Same, same. Det jag dock inte håller med om är att alla muskelgrupper ska prioriteras. Fitness handlar till stor del om proportioner. På de allra flesta svarar inte alla muskler lika "bra" på träning. Att kunna skala av för att upptäcka att mina ben växer som ogräs (vilket jag iof tvivlar på...) medan armarna är som tandpetare kommer självklart få mig att prioritera mer armar. Jag känner mig absolut inte färdig bygd men inte heller stressad. För övrigt tror jag på idéen att provdeffa, inte bara för att se hur kroppen reagerar utan även för att se vad som händer innanför pannbenet. Och ev ha möjlighet att experimentera sig fram till något som passar just mig.



Har du någon tidsplan för ev. tävling eller liknande? (såg här om dagen att du hade 12 veckor kvar på uppbyggnadsfasen?) Eller bygger du på tills det känns rätt?

2011-05-06 @ 23:20:19
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: emliscious

okej! jag förstår hur du menar men jag tänker bara att det blir lite kontraproduktivt! för att bygga muskler behöver du ju ligga på ett överskott och för att deffa ligger du på underskott... blir lite svårt att kombinera? jag håller helt med om att alla muskelgrupper inte utvecklas lika- så vissa får man ge mer fokus och träna oftare! men jag undrar om man verkligen behöva deffa bort nåt för att kunna se det?



jag ska bygga på till 1 augusti!

2011-05-07 @ 19:07:08
URL: http://www.emliscious.blogspot.com
Postat av: emma s

Nä, tror inte det är kontraproduktivt. Som sagt vad gör det för skillnad att deffa 5 veckor nu och 5 i december i stället för 10 sammanhängande? Dessutom är jag inte så säker på att man måste ligga på energiöverskott för att kunna bygga, finns många som hävdar att genom rätt kostplanering och rätt träning kan man bygga ändå (jag vet inte själv helt vart jag står just i den frågan, saknar erfarenheten, men verkar ju funka för vissa). På sista frågan svarar jag ja, tycker absolut det verkar vettigt att se bättre hur jag ser ut "egentligen"! ;)

2011-05-08 @ 17:15:28
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0