Långpromenix o ätardag

Idag blev det en långpromenad på ca 70 min tillsammans med syster. Hon blev kvar här igår kväll efter att vi kollat på melodifestivalen tillsammans alla tre (Niklas var också med). Himla trevligt! Promenaden gick runt ett behagligt mulet Vällingby. Tycker det är skönt med grått väder när man ska ut och gå, för mycket sol och värme gör det alldeles för varmt. Lagom småkallt är bäst! x)

Igår var de "ätardag", inte helt lätt att hålla balanserad tyvärr. Max en HALV pizza extra ska ju tydligen vara definitionen av en ätardag, men jag lyckades få med sååå mycket mer. Blev både ett par extra mackor med sylt till frukost, o'boy, fika på stan, och även chips och choklad till kvällen.... hm. Jag som tänkte att det skulle gå så bra. Konstig det där. Hur det hela veckan kan gå så bra att hålla allt strikt, men när man bara ska släppa efter liiite på helgen så springer man iväg och tappar all sans. Dock var det en svag tröst att jag i alla fall höll mig ifrån att äta mig guldfiskmätt (ni vet när man efter maten ligger i soffan och chippar efter andan som en guldfisk på land).

Senare idag funderar jag på att köra ett tyngre spinningpass + bröst. Körde i och för sig triceps igår men tror det kan funka ändå. Funderar även på om det inte vore dags för lite formbilder snart... Men först ska jag mysa lite här hemma.





Kommentarer
Postat av: Johanna

Det känsn som att det är lite "allt eller inget"... sääärskilt när man går på diet...

Formbilder, formbilder, formbilder... NU NU NU! =)

2011-05-15 @ 14:46:25
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

ja, eller hur... FAST man tänker att det inte ska bli så... Snart blir det form bilder! :)

2011-05-15 @ 19:48:43
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: emliscious

Vet du hur du menar! kanske bättre att ta en höjardag istället för ätardag?!

2011-05-16 @ 10:28:34
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: emma s

Emliscious: Ja, det är faktiskt en bra tanke! Smart. Köra precis samma men bara ta ut en "bonusrätt" eller något =)

2011-05-16 @ 12:30:09
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag kan nästan tycka att det är jobbigt med ätardagar om man har det. När jag personligen äter relativt mycket (eller lagom mängd för den delen också) så vill jag bara ha mer. Känner jag inte att jag inte vill ha mer så brukar jag annars känna att "äh, nu är allt ändå förstört - nu kan jag lika gärna fortsätta på glasspaketet".

2011-05-16 @ 17:20:39
URL: http://epinefrin.blogg.se/
Postat av: emma s

Matilda: Ja, jag håller delvis med dig! Egentligen behöver jag just nu inga ätardagar för att fylla på med energi, är pigg och orkar mycket ändå. Men just för det mentala känns det viktigt att få släppa strukturen och rutorna för en dag... ska ändå fundera på hur man kan göra det utan att totalt vända upp och ner på kosten :)

2011-05-16 @ 21:20:53
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0