Kom iväg trotts allt! :D

Jag kom iväg till gymmet idag trots min trilskande motivation! Försökte lura mig själv med att jag behövde klippa mig i stället, att det skulle bli för sent för att träna på en fredag (även fast det aldrig varit så förut), jag behövde vila för att passet gick så dåligt igår m.m. Men! Bestämde mig för att göra som planen var och inte fuska mer med mig själv, så jag masade mig iväg. Väl där kom jag på att just fredagar är ju min favorit dag att träna på! Lugnt och skönt på gymmet redan 17.30 vilket innebär att nästan alla vikter och maskiner är lediga!

Motivationen kom tillbaka och höjde massor i vikt på flera övningar, gjorde bland annat en hel chins med minsta hjälpen (vet inte hur lite det är men är något under 5kg i alla fall)! :D Plus att jag klarade 4 st med 5kgs hjälp. Efter ett antal envisa försök att klara fler höjde jag hjälpen till 10kg men då var stackars lattsen slut och pallade inte mer än 6 st ändå. Jag förstår dem. Lyckades även höja 5 kg på hantelrodden! Var i och för sig mest för att jag tidigare kört hyfsat lätt på den för att lyckas med tekniken. Men nu när jag börjat stå med endast en hand på ryggstödet av en halvt ner fälld bänk (istället för handen plus ena knät på en helt plan bänk) har jag fått  till tekniken och börjat kunna höja! Himla kul att höja oavsett anledning! x) De andra övningarna gick som vanligt utan höjningar eller andra intressanta inträffanden. Glad att jag kom iväg i dag!

Planerade klippningen till i morgon förmiddag i stället. Så imorgon blir det först upp till spinningcyklen hyfsat tidigt, för att vara lördag, och efter det ska jag bli fin. ;)

Kommentarer
Postat av: klara

Jag brukar också hänga på gymmet på fredagar, lugnt och skönt och ingen trängsel :D

2011-05-21 @ 20:21:59
URL: http://www.lovewater.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0