Gårdagen

Passet igår tillägnades främst bröst men blev även lite spinning mot slutet. Känner mig mycket starkare nu efter min vilo/sjukvecka!

Höjde på ett par övningar plus att jag har utökat alla övningar till minst 4 set. Är väll naturligt att orka mer än man går ner i antal reps, men känns himla kul i alla fall! :D Körde även bänkpress med skivstång i stället för i smithen. Känns som jag börjar få till det i smithen och tyckte därför det vore skoj att gå vidare till de "riktiga" grejerna. :P Dock är det aningen vingligt och lite läskigt att det inte finns ngn inbyggd passning när man kör med fri stång, men gick bra ändå. Körde som max med 15s vikter, gissar att stången väger 30, i så fall blir det ju 45 kg och jag är helt nöjd med det. Om stången däremot bara väger 20, är jag däremot inte lika nöjd x) Hm. Måste undersökas...

Avslutade med drygt 15 minuter spinning för att få lite extra fart på pulsen. Körde mestadels lätt men höjde upp till maxmotstånd under kortare intervaller och ställde mig upp och trampade för att få lite variation.

Kommentarer
Postat av: Johanna

De allra flesta "bänkpressstänger" brukar väga 20 kg, men jag håller tummarna för 30 då! =) Du får haffa nån som kan passa åt dig. Jag gjorde det här om dagen och det var inte alls så farligt. Folk är ju faktiskt väldigt hjälpsamma bara man ber dem. XD

2011-05-16 @ 13:15:26
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: lindah

aldrig nånsin sett en stång som väger mer än 20 kg på gymmet....

2011-05-16 @ 13:42:30
Postat av: emma s

Nooo... attans! :|



Ja, får försöka haffa någon nästa gång! :o

2011-05-16 @ 14:17:31
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0