Bröst och pladder

Körde ett riktigt tungt och bra bröst-pass igår. Fick verkligen superbra kontakt och var nöjd med alla övningar även om de inte blev så många, träffade nämligen Selma utanför gymmet för överlämning av en kavaj som jag skulle låna till ett speciellt tillfälle (blink, bilnk) och blev kvar nere i foajén lite väl länge, så pratade bort kanske 20min av gymtiden. Så kan det gå. Jag har ändå grym träningsverk idag så jag är nöjd. Lite halvdåligt gick dock dipsen, vet inte varför men jag får ont i axlar och alla möjliga senor i armarna när jag kör det ibland. Det svider alltså inte i musklerna utan det känns mer som att senorna i armarna ska gå av när jag vinkar armarna mer än 90grader. Märkligt. Det är inte alltid så... men igår var det lite väl mycket för att jag skulle vilja satsa på den övningen med mindre än 10kgs hjälpvikt. Körde 4 spontanset med pusch-downs för triceps, tog galet bra och orkade ca 8-9 reps. Nöjd! Så höjde även ett av setten ett pinnhål men där var det inte lika lätt minsann fick bara ner en på vanligt sätt. Lyckades ändå rycka ner den ett par gånger till och efter att ha "studdsat" ner knappt 4 reps, så varvade jag med den lite lägre vikten igen. Tyckte det var lite konstigt att det gick så många med den lättare vikten och knappt någon när jag höjde, men är väll ganska stora skillnader på just en maskinen kanske... Dock galet bra kontakt i den övningen som sagt! :D Bra pass i stort!

Imorgon blir det vårruset! *håller tummarna för sol*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0