Vecka 22!

Söndag:
Cardio:
Intervall löp. 12 min + Crosstrainer 20min
Styrka: Ben

Måndag:
Cardio:
Spinning 30min + Promenad 30min
Styrka: Ben(igen!)+ Bröst + Mage

Tisdag:
Cardio:
-
Styrka: -

Onsdag:
Cardio:
Spinning 60min
Styrka: -

Torsdag:
Cardio:
Spinning 60min
Styrka: Rygg

Fredag:
Cardio:
Spinning 55min, Promenad 40min
Styrka: Axlar

Lördag:
Cardio:
Löpenad
Styrka: Bröst + Triceps

Har varit en ganska bra träningsvecka vecka 22, bäst för styrketräningen där alla muskelgrupper fint fått en varsin dag plus att två har kunnat användas till vila. Alla passen har dessutom gått bra med tunga vikter, mellan 4-6 set och få reps. Lite knepigt upplägg dock med två benpass i början av veckan och vilodagarna efter varandra dock... men så kan det gå när det är PT-dagar, röda dagar och annat så som kick-of med jobbet osv. Huvudsaken är att alla musklerna fått sitt och kroppen känns pigg och fräsch. Fullkomligt nöjd trots allt.

Cardion har gått relativt bra om än lite oregelbunden. Mitt mål just nu är två låg cardio pass per dag och det har jag inte lyckats med även då jag ökat tiden ordenligt denna veckan från förra.  Inför vecka 23 har jag dock pusslat ihop en fiffig lösing för att lyckas med cardion och få till två pass om dagen. Har hoppat över att köpa månadskort på tuben och kommer i stället att cykla drygt en mil till jobbet på morgonen och samma sträcka hem igen. Där har vi optimerad användning av tiden, slipper jag gå upp toktidigt på morgonen (= en pigg och glad Emma) plus mer tid på kvällen för annat! Får ha en extra tröja med mig i ryggsäcken om det skulle bli svettigt. Men det där får lösa sig. Perfekt lösning. Och nu när jag inte köpt ngn månadskort har jag inte mycket att välja på. Inbyggd morot och disciplin. Super! Slipper jag tänka själv. x)

Dieten går okej rent mentalt, men måste ses över innehållsmässigt. Det händer inget just nu! Ska på en mätning med Adeli på måndag, kan bli intressant. Tror jag äter för mycket. Är bland annat alldeles för pigg och glad för att detta ska vara riktigt rätt :P

Kommentarer
Postat av: browneyedgirl

Hoppas du har det fint tjejen =)

Kram

2011-06-06 @ 11:50:01
URL: http://www.blogg.mama.nu/browneyedgirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0