Man får inte vara dum inte

Idag var det ett strålande löpväder! Solen sken, termometern visade dyrgt fyra plus grader och underlaget vart torrt och fint. Sååå bra! Dock ägnade jag hela dagens ljusa timmar åt helt andra saker.. :| Var bland annat på IKEA och handlade tvättkorg och en hylla till badrummet, shopat kläder med Niklas och varit och veckohandlat på Lidl. Inte förens mörkret fallit och temperaturen åter krupit ner strax under nollan gav jag mig ut med springskorna på. Bra planering! x)

Är superfint i badrumet nu! Istället för toapapperspåsen slängd på golvet tillsammans med diverse tidningar ligger nu allt snyggt och prydligt på sin plats. Fick även upp stora delar av min smink- och parfymuppsättning på hyllplanen, alla dessa saker har tidigare bott på byrån i hallen, så blev fint i hallen med av bara farten! Måste citera min älskling som sa att "man bli alldeles varm och glad när man kommer in i badrummet" jag håller med! Och samma sak i hallen så klart :) På stan handlade Niklas en "jobbgarderob" och jag assisterade smakråd. Han fick med sig två snygga jeans, två t-shirts och en tröja. Själv fastnade jag för en super snygg hatt (för endast 69 kr!) som jag visserligen inte köpte, men som jag absolut funderar vidare på. Hittade inte någon exakt bild på den, men ser nästan ut som hatten på bilden här till höger. Kan man ha hatt utan att vara estet eller mode freak med "egen stil" förresten? Lidlhandlandet resulterade i en frys full med kyckling och köttfärs (59kr/kg för nötfärs, 10% fett som dessutom är svenskt!), mera ägg till kylen och lite annat smått och gott.


Så... till löpningen. När sol och värme som sagt var ett minne blott snörde jag på mig skorna och hoppade iväg ut mot årets första löprunda. Var ändå riktigt härligt, så när som på kylan som nöp mig i skinnet. Är verkligen en helt annan grej att springa utomhus. Fick springa lite på tårna och steppade lite här och där, var tydligen inte så torrt och isfritt som jag trodde, men bidde ingen vurpa! Kan inte säga att det var någon direkt löpning kanske, men jag joggade hela vägen utan att stanna, blev till och med en liten spurt på slutet! :D Totalt blev det 4,7 km, en bra sträcka att starta säsongen med tycker jag. Kommer att köra Vårruset här i Sthlm i maj och kommer därför satsa (den dagen i veckan som jag kör kondition) på att kunna springa 5km hyfsat fort, i stället för att försöka springa så långt som möjligt. Tänkte att lite explosiv intervall träning även måste vara positiv för muskeltillväxten i benen. Hur som helst, härligt, hääärligt att kunna springa ute igen!! Våren here I come!!

Nu blir det snart mat framför tv:n och Solsidan!

Puss, puss på er xD






Kommentarer
Postat av: Johanna

Idag verkar ha varit en perfekt springdag! =)

2011-02-06 @ 21:36:50
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Johanna

Idag verkar ha varit en perfekt springdag! =)

2011-02-06 @ 21:37:23
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0