Morgonhurtig

Igår var jag totalt omotiverad till det mesta, låg i Niklas knä i soffan framför tv:n hela kvällen och kände mig allmänt ynklig och oengagerad. Undrar om jag hade något litet elakt virus i mig för det kändes som jag vart ut och gått hela dagen, helt slut i kroppen. Oavsett anledning, att slöa till sig är inget alternativ! I morse blev det därför disciplinerad tidig uppgång och morgonträning!

Gillar konceptet, man går upp tidigt, börjar dagen med att vakna till liv på ett effektivt sätt och dessutom så kan man ägna kvällen åt andra aktiviteter. Helt ofelbart koncept. I teorin. I verkligheten behöver man tok peppa sig själv hela kvällen för att överhuvudtaget vilja ställa klockan en timme tidigare än vad vad man brukar gå upp. När morgonen kommer behövs ääännu mer motivation för att helt enkelt inte bara stänga av klockan och ställa larmet en timme senare. Eller snoza sig förbi gränsen då men inte längre har tid med gymmet utan måste gå direkt på att göra sig i ordning. Igår var det tyvärr så det gick till. Skulle morgonträna, men Latmasken och John Blund höll mig kvar i sängen.

Idag däremot var det upp och hoppa med besked! Tankade i mig proteindrink på 80-whey, tänkte det var bra med lite kolisar med på morgonen. Tog dessutom lite extra pulver, hade tänkt att klämma i mig en banan oxå men det var jag inte alls sugen på så tidigt på morgonen. Fick 40 min på gymmet, perfekt för att hinna köra igenom axelpasset. Tog riktigt bra, hade fin kontakt i nästan alla övningar och höjde till och med ett par övningar trotts att jag trodde det skulle vara omöjligt eftersom jag var så otroligt sömnig. Mådde nästan lite illa mot passets slut... underligt det där, hur något som är så bra i teorin kan vara så jobbigt i praktiken. Men man vänjer sig väll om man kör ett par mornar här och där! Efter passet blev det två kapslar BCAA och sen full fart till jobbet, först där fans det tid för frulle, två medtagna ägg och en halv fralla med lite smör och marmelad, fick funka.

Imorgon måste det bli morgonträning också, ska nämligen (äntligen!) på den där Choklad kursen så blir svårt att klämma in träningen på kvällen.

Nu blir det mera jobb! :)



Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är verkligen lätt att somna om... Vi har fått in vanan nu och det går (nästan) lätt som en plätt att kliva upp 5:30...

Choooooooklad (inte alls sugen (A))

2011-02-16 @ 17:54:20
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0