Bulle i ugnen?

Njää, utan en muffin! Men känns som en hel bullfabrik. Är lite sur på mig själv för att jag har börjar töja mina"kostgränser" lite väl långt.

Vist ska jag främst se till att fylla på med nyttigheter som får mig att växa, men en liten, liten, liiiiiten gobit någon ytte pytte enstaka bit någon gång annars är inte belagt med dödsstraff. Men. Nu har Emma börjat ha små, små, små bitar med olika typer av gobitar se så där ett par, tre stycken om dagen. Vist blir jag stor av dessa små frallor med ost (till måndags fikat på jobbet), en halv proteinbar där, lite muffinssmet här (under tiden jag bakade) och så en muffins för provsmak (efter att jag bakat) (himla smart av mig att baka över huvudtaget förresten). Det bästa var att jag totalt flippade ur idag när jag gick förbi kakhyllan på Konsum, där låg mina små underbara havrebollar som jag letade som en galning efter i lördags när jag faktiskt hade ätardag. Så av någon underlig anledning tyckte jag att jag var tvungen att köpa dem idag, tror det var någon slags kompensation för att jag inte fick dem i lördags samtidigt som jag hade tvångstankar om att de inte skulle finnas kvar om jag väntade till nästa ätardag. Så jag köpte dem och lovade mig själv att inte ta någon förens den sortens mat var lovlig igen. Så vad tror ni hände? Jag, påsen med havrebollar och min vilja av stål gick så klart hem, motiverade mig med att jag minsan inte behövde någon himla havreboll efter som jag ändå skulle baka muffins och säkert skulle smaka lite (och bara lite!) muffinssmet. Lydigt ställde jag in paketet havrebollar i frysen. Efter att jag tagit bara en halv. Och en halv till. Epic fail.

Nu mår jag som jag förtjänar, mådde illa redan efter de första två halvorna havrebollar, men nu efter en oidentifierad mängd frosting och en (och en halv) provsmakad muffins gör det nästan ont i magen. Det enda jag kan trösta mig med är att i vanliga fall skulle jag kunnat äta det dubbla utan att blinka. Men... faktum kvarstår, jag börjar slarva, bara ett par veckor in i hela matkarusellen! Jag måste strama upp mina mat vanor igen. Gick ju så bra här ett par veckor, tillbaks till det.

Imorgon är det troligen sista dagen på gamla jobbet, där av morotskakan. Sen blir det nytt jobb på måndag!

Nu är det sängdags, sov så gott!



Kommentarer
Postat av: Syster

Du, jag kännr igen mig så väl. Om man väl börjat tulla på reglerna är det lätt att allt bara rasar. Heja heja du är duktig!

2011-02-09 @ 06:33:15
Postat av: emliscious

nej visst vill man hålla sig till det man bestämt och det är inte kul att vara sockersvullen alls... men tänk på att om du ska tävla sen så kommer det en lång deff när du måste vara supersprikt, så nunder uppbyggnadsfasen kan man ju sväva ut lite mer som tur är =)

2011-02-10 @ 09:36:10
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: emma s

Syster: Ja, och det konstiga är att man gör det om och om igen fast man vet hur det funkar!



Emliscious: Hihi, ja jo, det är sant. Lite kan man väll unna sig, men känns så fel när man inte gör det "med flit" utan man trillar dit fast man egentligen inte vill :o

2011-02-12 @ 12:26:04
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0