Provsmakat på Milen

I förmiddags gav jag och mamma ut på en ny runda runt sjön, en knapp mil, den här gången med löpskorna på. Mycket imponerad av att hon var sugen att följa med! Vi tog det lugnt och bestämde i förväg att bara springa där det var mjukt underlag, dvs. inte där det var asfalt. Totalt så joggade vi drygt två tredjedelar av sträckan. En bit på slutet gjorde jag även en liten avstickare i skogen, fick öka på stegen en aning medan mamma strechade och kort laddade om batterierna. Var mycket skönt att vara tillbaka i löpskorna! Det var inte vidare jobbigt alls och känner att springa milen i mars på en hyfsad tid kommer inte vara några problem. Trodde jag skulle tappat mer kondition än jag verkar ha gjort under de här slöveckorna jag haft nu runt jul. Fantastiska kropp! Gjorde även EKG hos läkaren veckan innan jul och även där visade det sig att vilopulsen var ovanligt låg och blodtrycket var finnemang. Kul att få det på papper med då vet man att kroppen inte bara känns bra utan att den verkligen är bra också! ;)


 


Kommentarer
Postat av: Annelise

Jättemysigt!

2011-12-28 @ 13:24:45
URL: http://anneliseaf.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0