Aldrig nöjd

Aldrig blir man då riktigt nöjd. När man springer t.ex. så tänker man "Luft, luft! Bara jag fick lite mera luft i lungorna så vore jag nöjd" Så stannar man och andas och man får mera luft, men då kommer man på nya tankar. "Vatten, vatten! Bara jag fick lite vatten så vore jag nöjd" Så man går hem och dricker vatten. Men då minssan kommer man på att "Mat, mat! Bara jag fick lite mat i magen så vore jag nöjd." Ni förstår. I vanliga fall kan man ta sig lite av vad man behöver och bli nöjd för ett kort ögonblick. Nu tänker jag "Vatten, vatten! Om jag bara fick dricka lite vatten så vore jag nöjd." Och så dricker jag ett av mina 4 glas av vatten ranson som jag har, men inte blir jag nöjd! Inte räcker det. Jag skulle behöva ett par liter. Minst. Det är snustort i munen. Jag vill ha vatten!! Jag har provat äta ett par av mina potatisar i stället, men de släcker törsen dåligt. Jag sänker min ribba... igår creawade jag choklad, idag vatten. Det är så ollika det där - vad man är sugen på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0