Back in the sofa jobsearching

Har landat i soffan med datorn i knät. Sthlms "jobbmötet" var inte mkt att häng i granen tyvärr. Var massa babbel om hur kuuuuul det var att jobba på H&M, mest för att det var så stooort. Och för att det var så många som man kände... hmm... eller ska jag säga HM?

H&M hade inte direkt lagt ner någon större omsorg på info-mötet, lite coola filmer visades inledningsvis, samma filmer som finns tillgängliga på hm.se. Spännande. De tre stjärnorna som höll hela presentationen var helt helt klart av medelkvalite på prata inför folk. Var länge sen jag blev så oinspirerad av en företagspresentation. Det mest intressanta med presentationen var när en i publiken spontant svarade på en fråga om service. Hon jobbade själv i H&M-butik och berättade kort om den intensiva butiks försäljningen med "starkt inspirerande"/"talande" inredning som gör allt för att få kunderna köpa sånt de inte vill ha. Att en stor del av H&M's "service" i butik består av just aggressiv direktmarknadsföring. Även om det inte var någon total nyhet så var det ändå intressant hur hon berättade, och det mest intressanta var att de som höll presentationen inte ägnade frågan mycket energi. De som de var mest intresserat enligt dem var ju som sagt att H&M var så coooolt för att de var så stoooort. Just det en sak till till, det var inte viktigt att vara så noga på H&M, efter som det var så snabba puckar och ångande tillväxt fanns ingen tid för reflektion. Bara snabba beslut. Fullt ös!   

Undrade lite efteråt varför informationsmötet hade för syfte? Tjänsten som mötet främst handlande om brukade få mellan 500 till 1 000 sökande per halvår. Kanske var de anledningen till mötet? För att se till att många tappade intresset och där med att ansökningarna till det här halvåret blir färre?



Wanna' work here?

 

 

P.S. Petra, just nu efter mötet säger jag nog inte HM om jag ska svara på vilken arbetsgivare jag skulle föredra :D Tror mer på Scania eller Sportlife, om den goda fen stod här och jag fick önska alltså ;)  D.S.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hmmm, fy vad trist och kasst..

Trevlig resa idag!

2010-09-19 @ 09:20:24
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0