Akut Planeringshjälp

Nu behöver jag peppa på mig själv en extra omgång. Nästan en hel vecka av icke fintness har fortskridigt. Halvdan tränings insats och skapligt bra med godsaker och mys, dekadens och alkohol. Love it, love it, men ville jag inte satsa på det här med fitnessen tyckte jag att jag hade sagt till mig själv? Jo! Jo! Jo! Också... Båda. Äta kaka och ha en samtidigt. Helst. Ska köra fitnessen på sparlåga till på måndag. Har festerier med hard core gänget (eller barndomsvännerna, för att använda ett annat ord) idag. Ska bli riktigt kul, har inte sets på bra länge och inte festat ihop på evigheter! Party, party! x) På söndag är det morsdag och då blir det till att fika med hembakad kladdkaka, äta söndags middag hos mormor och allmänt bara vara hos mamma och pappa och vara hemmakär. Aktiviteter som är svår kompatibla med att gymma flera timmar om dagen, peta kräset i maten och leva sunt.

Måndag där i mot. Då ska jag plocka fram det tunga artilleriet. Planering. Något jag av princip inte riktigt stödjer, men som jag lärt mig faktiskt har en positiv inverkan på många saker. Fitnessplaner bland annat. Att bestämma något och sen hålla sig till det funkar oftast ok. När det gäller fitnessen har jag märkt att det fungerar ännu bättre om jag skriver om det här på bloggen. Är svårt att modifera vad man har bestämt om det står vit på svart, som det ju faktiskt gör här. Att det är någon annan som dessutom läser om planerna gör ännu bättre susen. Känner mig lite övervakad och kan inte smit på samma sätt. Gör susen för motivationen. Precis som det var tänkt när jag började blogg. Duktig blogg! Och tack ni som läser! Så... till min planering, i grova drag: 

1) Inget godis fram till midsommar.
2) Springa en mil på under 55 minuter innan den 20 augusti.

Godiset får ryka nu ett tag därför att jag verkar sakna en disciplin på den fronten om har tydliga direktiv. Peka till mig själv med hela handen! På midsommar vill jag dock äta min kaka, så kör bara dit fram till att börja med. Angående springningen vill jag ha något som får mig ut i springspåret några gånger i veckan utan att slita mig i bitar. Har inte lust att tokträna konditionen järnet, andas så det piper i bröstet och få problem med knäna igen. En mil på 55 min känns därför rimligt. Eller..? Skulle gärna ha lite styrketräningsmål också, men med sommarjobb på en ö i skärgården, flytt och därför osäkert hur det blir med gymkort i sommar verkar det vettigare att spara styrketräningen till hösten. Blir kondition nu i stället ett tag...! Ska bli lite skoj att sätta sig in hur man gör det på ett smidigt sätt :)

Nu är det bara att se till att även denna planering blir som det är tänkt! Go, go, go..! x)



Just så här ska jag springa i vattenbrynet och
solnedgången på Koster i sommar! :D


Kommentarer
Postat av: Vas

Skippa målet med att inte äta godis och sätt istället ett mer hållbart mål som gör att du kan lära dig leva sida vid sida med godiset. Man behöver inte äta det i mängder :)



Om man tar ett "klassiskt" exempel. Person vill gå ner i vikt, "jag måste börja äta jättelite" och man svälter ihjäl sig några veckor. "Nä fan va jobbigt det var, jag skiter i detta" och vad händer, man har inte fått ut något annat än några kilon möjligtvis som tillslut kommer tillbaka ändå för att man inte lärde sig något. Hade man lärt sig mer om mat i allmänhet och hur allt det funkar hade det på längre sikt troligen varit bättre.



Does it make any sense?



/Master Chong Godis San

2010-05-30 @ 14:32:59
Postat av: emma s

Hehe, det gör det absolut. Tänkte köra på det där att "leva med godis vid min sida" sen efter midsommar. Men behöver just nu en liten knäpp för att ställa in den där nej-tack funktionen igen. Har just nu aldeles för mycket av en bara-den-här-lilla-lilla-chokladbiten-gör-ju-ingen-skillnad mentalitet. "Bara idag" har varat lite över en vecka snart... därför behövs en liten återställare på ett par veckor utan godis! Annars håller jag med om det du säger :)

2010-05-30 @ 17:05:31
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag hejar på dig att du klarar dina två uppskrivna mål!!!

2010-05-31 @ 11:54:21
URL: http://metrobloggen.se/petrakardell
Postat av: KATTA's BEACH

Åååh jag håller såå med! Skriver man det på bloggen så får man se till att det blir gjort! Haha.. Blogg= övervakare, hihi.



All lycka med fitness planerna! När har du tänkt att gå i mål?

2010-05-31 @ 13:26:55
URL: http://www.metrobloggen.se/kattaskrivare

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0