En parentes...

Masade mig till sist ut på en promenad i alla fall, gick bra så länge maken var platt, i uppförsbackar och trappor gick det lite... hm... stelt. Har sanslös träningsvärk i benen, fram för allt i framsida lår och vader. Grymt bra, men gången blir som sagt aningen stapplande. Gick en åtta kilometers sväng ner mot Mölndal och tog vägen om ICA Maxi för att fylla på skafferiet. Köpte kött för 250 kr, bra där!

Imorgon har jag siktet inställt på en morgonpromenad framför tv:n. Tycker egentligen inte man ska ockupera löpbanden för att gå. Gå gör man ute i naturen! I och för sig tycker jag att folk bör springa ute också, men förstår ändå att det i bland finns en viss poäng med att göra det på bandet, man ser tid och hastighet, bestämmer lutning själv, kan lättare jämföra från gång till gång o.s.v. Därför ska gångare lämna plats åt vettigt folk som vill använda löpbanden till att göra det de är till för. Löpa. Morgondagens planerade innepromenad motiverar jag med att jag har så svårt att ta mig ut i kylan på morgonen. Gillar inte morgnar av princip och fram för allt inte om de bjuder på kyla (allt under rumstemperatur är kallt på morgonen), blåst, regn eller andra otrevligheter. Kan jag locka mig själv när jag vaknar (då jag ligger ner bäddad under det varma sköna täcket) med att jag får gå inomhus i rumstemperatur och samtidigt behöver använda minimalt med hjärnkapacitet (genom att dötitta på TV) så ökar chanserna betydligt att jag faktiskt kommer iväg. I bland måste man överlista sig själv.... x)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0