stullet...

... jag snor saker, men bara lite grand och bara ibland. Nu har jag snott senaste numret av Johannas BODY tidning. Det har sina fördelar att vara roomy. x) Det jag fascineras mest av i denna pumpade tidning är hur de skriver.

Man skulle ju kunna få för sig att alla dessa brun-gulsprejade varianter av Hulken skulle vara torrbollar (inte helt ologiskt med tanke på den disciplin och viljestyrka rörande både träning och vad som stoppas i pajhålet som behövs för att ser riktigt pumpad ut), men inte då! Med till synes total avsaknad av stolthet skrivs stora delar i ytters humoristisk anda. Uttryck så som "för dig som levt under en sten den senast tiden" där något enligt skribenten grundläggande förklaras, tillsammans med en i allmänhet ganska oseriöst ton i skrivandet gör att läsupplevelsen får mina mungipor att röra sig mot öronen. I vanliga fall kan man kanske tycka att en oseriös ton inte rekommenderas när man försöker vägleda och tipsa till förbättringar, oavsett område. Men i denna hormonstinna, mentalt disciplinerande, muskel- och utseendefixerade tävlings/träningsform tycker jag att det passar utmärkt! Humorn skapar distans och gör att till och med sånna som jag (lätt dyslektisk) med glädje läser fem sidor av något, som skulle kunna vara torr faktatext, om ett nytt sätt att lägga upp sin gymtid på. Gladeligen studerar jag även de bifogade siffertabellerna. Den präktighet och stilfascistm som skulle kunna svälla över i tidningen uteblir därför helt. Jag tycker ju mer jag läser att det verkar vara ett gäng sköna tjejer och killar som bara råkar gilla det här med att lyfta skrot och äta kapslar med diverse tillskott. Inga torrbollar. Dock är det väll i och för sig bara de som skriver som jag kan uttala mig om, men det smittar av sig på hela min syn på det är med musklesnickeri!     

Slutligen rekommenderar artikeln om funktionellträning och pilatesbollar (i nr 2, 2010(?)), bästa läsningen hittills. Fyndigt och internsant resonemang, kombinerat med en text som fick mig att ligga och bubbla av fnitter i badkaret senast jag stal en tidning av Johanna. Nu ska jag bli hederlig och återlämna vad jag har stulit... ;)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha... och om du inte berättat det hade jag aldrig saknat den! Har tagit hem förra numret till dig också nu! Omtänksam som jag är! =)

2010-03-22 @ 13:17:31
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma

Wohoho :D

2010-03-22 @ 23:03:34
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0