PP

Piss Pass idag. Tycker egentligen inte man ska infektera träningen, eller någonting överhuvudtaget där man vill bli bra och hålla sig motiverad till, med negativa ord men detta pass är värt ett undantag. Tanken var att armarna var hyfsat fräscha för träning, men jag hade fel.

Tydligen kan muskler vara rätt slut även om det inte aktivt värker i dem, något jag hade glömt. Började med biceps, kände viss seghet och försökte därför med lite lättare vikter, 10 kg hantlar. Gick dåligt, men hade gått att härda ut om det bara vart lite stumt i armarna. Dock hade jag även glömt att armarna sitter fast i rygg, bröst och axlar, ett gäng muskler som var så ofräscha att de faktiskt hade aktiv värk och därför inte alls uppskattade bicepscurls. Antagligen hade de inte gjort det ens om hantlarna vart fyllda med helium. Min rygg mår som ett russin och mina axlar har inte riktigt fått någon ärlig chans att vila upp sig då axelväskan fulladdad med laptop och böcker (på väg till, och hem från, skolan) gör sitt bästa för att trycka ner och stoppa blodflödet. Varje dag. Axelväskan är ond och jobbar systematiskt med en axel i taget, gör mitt bästa och byter då och då för att inte bli sned. Jag behöver en ryggsäck. En vilodag. Och sömn.

Passet var underligt och slutade på ett ytterst ovanligt sätt. Jag gav upp passet efter två sett, gick hem till soffan och kladdkakan och låtsades som passet aldrig hade hänt. Intressant. Imorgon blir det promenad.


Kommentarer
Postat av: Johanna

När det går så där pissigt är det nog bäst att gå hem... Jag brukar härda ut, men det brukar bara resultera i att man blir på så dåligt humör.

2010-03-03 @ 10:59:45
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Emma

jag har aldrig gått hem förut heller! x) men det var så otroligt ovärt.....

2010-03-03 @ 11:08:02
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Johanna

Får nog införa det--... Känns allt piss så går man hem och väntar på bättre tider istället! XD

2010-03-03 @ 14:12:06
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0