Mjukisbrallor med skriktyg?

Varför är det så otroligt snyggt med gråa mjukisträningsbyxor? Det finns plommonfärgade (fult), svarta (tråkiga och blir urtvättade efter en halv tvätt), vita (behöver jag säga varför det inte är bra?) eller i någon valfri skrikig klatschig färg (...rosa alltså). Men gråa är de enda som känns bra? Jag tror jag har hittat svaret.

På sportaffärerna (hänvisar till empiriskt underlag insamlat på Intersport) finns det svart och rosa i kombination i ett hundra tal olika utföranden. Eller bara rosa. Jag har inte rosa som favoritfärg automatiskt bara för att jag är tjej och gymmar!!! Resten av modeindustrin verkar ha fattat detta och gjort både tröjor och byxor i flera färger, men inte Nike, Adidas, Röish och resten av sport märkena. Dom kör fortfarande stenhårt på flickfärgen nummer ett. Väx upp! Vände mig hoppfullt till H&M som faktiskt fått mycket kul träningskläder på senaste. Men icke. Svart, vitt, grå, plommon och.... just det, rosa. Av dessa är grå helt klart hetast. Dock finns det vissa hinder med ljusgråa byxor som man ska svettas i. Jag antar att de flesta som någon gång rört sig i ett plagg av mjukistyp i grått känt av och vet vad jag pratar om. Man kan även se fenomenet på andra som tränat i grått. Även om de redan har slutat tränat just då man ser dem så vet man att de har gjort just det. Som överlägsen vinnare visar grått mjukistyg att och framför allt var man har svettats på ett ytterst tydligt vis. För att tydlig göra ytterligare, om det mot förmodan är någon som fortfarande inte förstår problemet, så kan jag säga att det inte direkt är smalbenen som svettas mest...

Måste vara därför detta begär efter gråa mjukisträningsbrallor är så stort! För att man helt enkelt inte kan ha dem. Allt man inte kan få vill man ha... har jag hört. Funderar dock på att helt kallt strunta i det o köpa ett par ändå, till trotts mot svetteriskvallret. Folk vet väll att man svettas ändå?



Vilka väljer du?


PS. Träningsplaneringen för dagen, ben och spinning, är uppfyllt! :D Blev t.o.m. en 5 km promenad extra. DS.


Kommentarer
Postat av: emliscious

string och svett och gråa byxor är definitivt inte hott haha men annars kan jag hålla med, jag är ingen rosa tjej och då blir utbudet ganska begränsat minst sagt =(

MER BLÅTT OCH GRÖNT TILL FOLKET =)

2010-03-08 @ 22:20:07
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Blä för rosa... men jag måste nog säga att gråa mjukisbyxor är bland det fulaste jag vet! Jag tycker till och med att rosa är finare på mjukisbyxor och det måste ju säga rätt mycket! XD

2010-03-09 @ 08:47:30
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Emma

Grått is tha shit ju x) aja, smaken är väll som baken :P ;) Blått o grönt kan vara nice det med! Får surfa på jakt på webben senare, någon borde ju ha tycker man...!

2010-03-09 @ 10:43:26
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Vas

Du glömde neongrönt!! Grått är väl inte så hett, blir ju ändå svart (mörkt) av allt svett. Där har vi anledningen till varför grått inte finns, lika bra att börja med svart istället ;D

2010-03-09 @ 22:08:15
Postat av: Emma

Vas: haha, grått finns ju vist och är hett! Så hett att det blir svettigt värre x) men håller med ju, det är dåligt att grå byter färg, borde finnas "icke färgbytande grått" i mjukistyg... x)

2010-03-09 @ 22:14:04
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0