Kakdiet?

Är inne på vecka tre av min "Beach 2010 deff" och känner att det går helt ok att hålla mig under min dagliga kcal-gräns. Nemos problemos. Dock känner jag en viss oro över att min "byta-grejer"/viktväktar inspirerade diet börjar spåra ur en aning...

Jag har ju bestämt att jag får mixtra och dona bäst jag vill med maten så länge jag håller mig under min angivna övre kcal-gräns. I början var jag så stört hungrig hela tiden att det var väldigt lätt att välja bra mat. Man får som bekant ut mesta möjliga mängd om man väljer bra mat med lågt kcal-index. Tex, så motsvaras 100 g choklad (= ca 550 kcal) av drygt 1,5 kg broccoli. Och en inte allt för liten måltid bestående av ris, grönsaker och kyckling innehåller inte mer än ca 350 kcal. Ja, ni förstår, vill man bli mätt så äter man inte sina dagliga kcal från Marabous chokladkakor... tyvärr. Dessutom var jag väldigt trött i början och behövde alla vettiga energikällor jag kunde få. Men nu... nu är jag inte alls så hungrig längre! :D Jag börjar känna att jag gladeligen skulle kunna byta ut både en och två beståndsdelar av mina måltider mot lite extra sötsaker.

Letade kex i Konsumhyllan igår, som en hard core bantare stod jag och läste kcal-innehållet på alla kakförpackningarna (Niklas stod bredvid och ojade sig och klagade på sin fanatiska flickvän, jag skämdes lite men fortsatte i alla fall med min lilla jämförelse). Hittade BRAGO med chokladöverdrag till sist, små kakor med bara 30 kcal per kaka! Gött! Detta innebär alltså att om jag sparar in lite här och där under dagen kan jag helt lovligt knapra i mig ca 6-7 kakor i stället! :D Gud vad bra det är...! Bara jag behåller proteinet i min diet (så mina surt förvärvade muskler inte ramlar av) så kan jag äta resten kakor! :D Eller? Känns som det har blivit lite fel någonstans... hm. Varför kan jag inte bara lägga energin på att göra rätt??

Nu ska jag nog ta mig en liten, liten kaka...!

[Ytte-pytte liten kaka...]



Kommentarer
Postat av: mamma

Bra val med skorna. Ser fram emot efterätten på påskafton. Har en bok till dig Hjärnkoll på vikten Lycka till med träningen

kramizar mamma

2010-04-01 @ 10:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0