Bortkommen spinning

Skulle spinnat idag. Behövde göra mig av med lite pluggstress, men det blev fel. Eller snarare jag läste fel på gymschemat och struttade dit en kvart för sent. Var anmält okreativ orkade inte lyfta skrot (och fram för allt inte tänka ut vilken del jag i så fal skulle tränat) så tog ett trettiofem minuters pass på en maskin som jag inte kommer på vad den heter så här dags, är i alla fall en sån med handtag/stavar som rör sig fram och till baka och fötterna kan röra sig både som i trappor och någon slags form av springimitation. Efter det hoppade jag på ett corepass också på 30 min. Total missbedömning. Jag hade lika gärna gått hem och lägga mig i soffan, hade nog fått lika mycket träning av det. Varför har man snigelfartsuppvärmning i tio minuter och nedvarvningsstresching i ytterligare tio minuter på ett trettio minuter långt pass? Av resterande tio minuter i mitten var det lite ligga på mage och vifta med armarna samt ett par "kissande hunden". Är jag överflödig om jag säger att jag tycker de är löjligt att ens ha ett sådant pass? Inte ens dom värsta soffpotaisarna kan tycka det där är jobbigt. Man får mer motion av att gå med hunden runt kvarteret. Osv.

Hade väll kunnat gjort något själv men blir så väldigt okreativ när jag är pluggstressad (eller fokuserad på annat kanske jag ska säga). Svårt att tänka på flera saker samtidigt, inte gjord för det. Det enda jag ville med gymmet idag var att få bli ordentligt slutkörd. Spinning på 75 min var den perfekta planen; pulsklocka att tävla mot, bra och hög musik i öronen och sen aningen längre tid än jag egentligen orkade. Men nej, är man för obegåvad för att kunna läsa av ett enkelt schema får man vara utan. Nu ska jag lägga mig och sova mig i form tills imorgonbitti. Är nämligen frulle på gymmet imorgon!! (Där kompenserade SATS upp för dagens förlorade poäng, med råge!) Dock blir det i av saknad av crew... aningen ostrategiskt har Johanna intervju för sin uppsats samma tid, jag får helt enkelt äta för henne med x)

Natti!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det låter som att man får mer träning av att sträcka handen mellan godispåsen och munnen upprepade gånger än att gå på ett core pass! XD

2010-03-25 @ 10:22:49
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma

Word!

2010-03-25 @ 12:13:03
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: browneyedgirl

Fredag, underbart va?

Ha det bäst!

2010-03-26 @ 09:19:11
URL: http://www.metrobloggen.se/browneyedgirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0