Kläning som måttband

Jag har köpt en klänning. En tjusig i guld och vitt som jag ska ha på examensceremonin på onsdag. En himmelens fin och en modell som passar mig utmärkt. Men. Jag varit tvungen att gå upp en storlek när jag köpte den! Blev lite ledsen i ögat nästan. Först fick jag stort huvudbry och undrade hur i hela friden jag har kunnat bli större när jag tappat i vikt. Hade jag kanske räknat fel mellan före och efter vikten och att jag egentligen har gått upp fyra kilo i stället för ner? Men nä. Klänningen är poffig ner till och tight upp till, såna klänningar brukar jag kunna ha rätt små storlekar på (sitter de däremot åt över höften brukar jag behöva plussa på ett par storlekar dock.. hehe), men denna krävde en större storlek minsann. Tänkte ett tag att det kanske var storlekarna som var konstiga. Först när jag provade min gamla röda klänning på Niklas examensmiddag i förrgår, som är av liknade modell och märkte att den också blivit tightare upptill trillade polletten ner. Plong! Jag måste ju fått mera lats och mera muskler på ryggen som hel het! Tjohooo! Eftersom jag sällan mäter mig och jämför olika mått från olika tidpunkter så bjöd klänningarna på ytters trevliga överraskningar. x)

Nu med utmärkt passform även i större storlek!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Woooooo!

2010-06-05 @ 19:25:51
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Emelie

Riktigt fin klänning :D

2010-06-05 @ 20:24:07
URL: http://metrobloggen.se/emelieullberg
Postat av: emliscious

bara å gratulera kort sagt!

mer fina muskler som vill ha utrymme =) =)

2010-06-06 @ 09:31:52
URL: http://emliscious.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0