Rapport från Sunne

Ska bara börja med lite träningssnack. Igår sprang jag veckans första och troligen sista löprunda. Blev lite över sex kilometer, gick inte med fjäderlätta steg precis benen kändes stumma och fick håll lite då och då pga begränsat syreintag. Men det gick i hyfsat bra fart och det var härligt att röra lite på sig. Både för kroppen och huvudet. Även om det bara har vart roligheter som jag stressat runt på i veckan behöver jag ändå lätta lite på ventilerna i form av fysisk träning, har jag märkt. Man glömmer att träningen faktiskt är egentid där huvudet får en speciell utrensning och urladdning när man tränar regelbundet. Att pausa träningen ordentligt gör att man, jag i alla fall, kommer på varför jag faktiskt behöver träna. Inte bara för att jag tycker det är roligt utan även för att jag faktiskt mår så mycket bättre rent mentalt. Lite coolt att man glömmer detta med jämna mellanrum och ännu coolare känns det när man kommer på det. Long live träning! x)   

Nu är vi mitt ute i absoluta ingenstans. Sunne. Kom med tåget ca 21 igår, blev hämtade i bil av den blivande bruden. Taxi går nämligen bara mellan 08-16 på vardagar här. Tåget var förövrigt ett dieseltåg, finns inga elledningar över tåg spåren. Närmaste tåg knuten, Kil, där vi bytte tåg saknade kiosk som kunde servera mer än två koppar kaffe (skulle ha fyra koppar, men det var "slut i termosen" som kioskmannen sa på bred Värmlänska). Niklas hävdar att detta inte alls är "ute i ingenstans", men med tanke på taxitider, brist på tåg el och det faktum att kaffe serveras ur termos i kioskerna i när liggande byar (här finns inte ens någon järnvägskiosk!) så står jag fast vid att detta är just precis ingenstans. Jag har blivit storstadsskadad. Pressbyrån is tha shit. x)

Vad det fakstiskt har här är mysiga små hus, vackert grönt landskap (vilket jag gillar mer än hundra Pressbyrån om de så låg på rad) och ett hotell med troligen världens bästa hotellfrulle. ♥ Jag är så glad att jag inte deffar. XD Äggröra, skinka, sill, färskt bröd, korv, salami, ägg, bacon, en miljard olika sorters mysli och flingor, massa olika juice, ost, kex... m.m. dessutom fans det ett våffeljärn där man kunde grädda sina egna våfflor! Sylt och grädde var självklara tillbehör. Verri nice. Nu är jag dock mätt som en stoppad strumpa. Lika bra det kanske, blir nog inte mycket mat förens ikväll.

Nu är det bara att vila upp sig inför bröllopet som börjar fyra. Ska bli roligt att se hur fina brudparet kommer att vara. Ovan syns en bild på det överpimpade kuvertet som innehåller bröllopspresenten från mig och Niklas. kan dock inte avslöja innehållet. Hemlis!




Kommentarer
Postat av: Johanna

Woohooo! skojmed bröllop...

Här är det både hotellfrukost och buffé-middag varje dag i 2 veckor.... Ingen deff här inte! XD

2010-06-12 @ 20:58:26
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0