Mera sommar - mindre träning..? :o

Midsommar har firats här i Katrineholm med omnejd i dagarna två. Började starkt på Midsommar Afton med festligheter hos Tossa i Lyttersta, supermysigt sommarstugeområde med hemmasickrad dansbana. Midsommardagen var jag och min bättre hälft bjudna till Jenny och Danne, även där bjöds det på festligheter och dans. Logdans, ända in på småtimmarna till och med.

Träningen har varit, och är fortfarande, minnimal och idag lär det inte bli bättre. Har assisterat lattemoster på stan hela dagen. Gött. Ska i och för sig rida på Ferarri i kväll igen, riktigt roligt! Dock tycker jag inte att det kan klassas som träning. Visserligen får man röra lite på köttet, men något vidare jobbigt är det inte i jämförelse med mycket annan träning. På fredag börjar sommarjobbandet ute på Nord Koster, då blir det till att få vardagsmotion. Springa fram och tillbaka mellan borden och bära tunga travar med talrikar i minst åtta timmar i sträck bränner duktigt måste jag säga. Kan man bara låtta bli att äta det mest onyttiga (bearnässås, pommes frittes, chokladbitar, glass m.m) som man får obegränsad tillgång till så ska jag nog se till att komma tillbaka till den vikt jag hade precis efter att jag var klar med deffen. Sen lite löpning på det också, ska nog göra susen för att få bort midsommarkilona. Ska framför allt vara skönt att vara på ett och samma ställe ett lite längre tag nu, har varit en sånt runt flackande de senaste månaderna. Få lite struktur på tillvaron helt enkelt.    

Men nu flackande och farande ett par dagar till. Nu ska jag flacka mig ner till bryggkanten och eventuellt, om det inte är för kallt i vattnat och solen inte går i moln, ta mig ett litet dopp i plurret.

Have fun in tha sun! x)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Åh, jag har varit dålig på att klicka runt bland bloggarna. Du har fått jättefin design, precis som den förra :)



Jättetack för kommentaren. Den värmde verkligen skall du veta. Jag pushar mig inte till något, utan när hjärna och hjärta slår ikapp igen så ger jag mig tillbaka. Ska se om jag kan löpträna lite på landet under min semester. :)



Låter som ett härligt sommarjobb du skall ha :)

2010-06-28 @ 16:45:53
URL: http://traningtankar.blogspot.com
Postat av: Johanna

Wooohoooo!!! jag kommer och hälsar på! =)

2010-06-28 @ 17:35:02
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Emelie

Värst vad du far och flänger runt överallt ;)

2010-06-28 @ 20:55:42
URL: http://metrobloggen.se/Emelieullberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0