Hit the road Jack

Imorgonbitti är det avfärd mot bästkusten och restaurang Strandkanten. Dagen har varit som en liten känslomässig bergochdalbana.

Karusellen började med lycka för att äntligen få åka till semesterön. Denna lycka var kortvarig och övergick till förtvivlan över att komma i från allt annat, samt ha ångets över de hemresor jag måste göra, pga Dop och Möhippa, som kommer ruinera mig (de kommer bli dyra hemresor för att de givetvis är på helger, välidigt roliga händelser och icke bortprioriteringsbart, men dyrt). Kort paus av lycka igen när jag red sommarens andra tur på Ferarri. Gjorde galoppombyten! I slutet av ridpasset kunde jag få till tre byten med tre steg mellan varje, tjoho! Tack vare Ferairri var jag på toppen av dagens lycka. 

Ångesten kom dock tillbaka, ännu djupare, när jag kom hem och började packa igen. Detta över att jag inte hittade allt som skulle med i packningen. Klant. Varför hade jag tillbringat dagen hängandes med mina vänner på stan när jag borde vart hemma och packat? Varför kunde jag inte vara ute i liiiite bättre tid än klockan nio på kvällen innan jag skulle åka? Omogna, oansvariga odåga. :p Efter detta kom en brådjup ångest när min packing svämmade över och verkade kräva minst tjugo väskor och tre starka män som kunde hjälpa mig att bära. Jag var gråtfärdig. Försökte intala mig att jag var bortskämd och trångsynt som blev så putt över lite packning. Hjälpte dock dåligt. Vad som därimot hjälpte var några kloka ord (och en glass) av min kära mor. En mamma vet vad sitt barn behöver! Efter det vände hela karusellen åt rätt håll igen.

Jag lyckades prioriterings rensa igenom min packning, resultatet blev en väska och en ryggsäck. Plätt lätt att bära. Alla borttappande kamerasladdar och internettbanksdosor återfanns. Fick till och med tid över till att färga håret och var på så bra humör att jag sjöng "Alle-Alleha-androoooo" (och nej, den låten är inte uttjatad alls) genom hela färgningen. Gick ju bra trotts att det var tight om tid denna gången också. x) 

Nu är jag färdigpackat, rödhårig och ruskigt trött. Tåget går 09.40 imorgon. Sova dax nu.
Natti på er! 


Kommentarer
Postat av: mamma

Så bra att en mor kan lätta på bördorna. Hoppas du sovit gott o fått en fin springtur över bergen.

kram

2010-07-01 @ 09:46:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0