Hästpromenad på drygt en mil

Nu har jag halkat in på promenixer. Även om mina knän är mycket bättre än förut och verkar palla mer löpning än förut vill jag inte pressa dem för hårt. När man tränar djur, tänker främst på hundar och hästar man tränar för distanslopp, är långpromenader med tempo väldigt bra för att det låter kroppen jobba samtidigt som det stärker leder och ligament på ett skonsamt sätt. Så... igår såg jag mig själv som en distans häst och gick fram och tillbaka till ICA Maxi. Skulle kolla om de hade ett speciellt hårvax till Niklas, vaxet hade de inte men var ju promenaden jag ville åt! Mycket nice väder och fick upp tempot bra, speciellt de sista fem kilometerna rullade riktigt bra. Totalt blev det 12km. Morot till mig!

Nu ska jag hem till en gammal Vås polare och hänga och äta lite bullar. C u in the sun! x)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0