ofrivillig vila


Ont i halsen. Kurerar mig med ananas fylld av nyttiga c-vitaminer (eller i alla fall de vitaminer som nu finns kvar efter en veckas inneboende i kylen). 

Är faktiskt lite stolt över ananasen som lyckades konkurera ut Ballerina kakorna, som gömmer sig längs in i skafferiet, när jag hade som störst cravings tidigare idag. Ananas, mandlar och russin var det vinnande konceptet. Tji fick ni Ballerina cockies!! Man kan ju inledas att tro att ananas, mandlar och russin är bra snacks. Vi (johanna och jag, motivations crewet) diskuterade ämnet tidigare idag och kom fram till att det faktiskt är mycket nyttigt om än väldigt energirikt. Energirikt innebär tyvärr att något bara är bra i rätt mängd. Vi kom således även fram till att "rätt mängd" i nittionio komma nio procent av fallen är en på tok för liten mängd.


 

Pineapple - en hel ananas är den rätta mängden ananas!



 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Icke att förglömma de två daimen i ditt skafferi, glassen, cupcakesen och dammsugaren i frysen som lockar... Det lockar i alla fall MIG nått enormt... särskilt den där daimen (även godispåsen på vardagsrumsbordet som jag var och spanade i imorse). Jag står i vilket fall som helst fast vid att godis (och även glass) är den bästa medicinen när man är sjuk! =)

2010-02-03 @ 20:50:22
Postat av: Emma

Har jag DAIM i mitt skåp?!? :S tur att ag inte visste det förut, då hade ananasen fått känna sig besegrad XD kanske jag hade blivit frisk av dom knapriga, choklad indränkta smaskiga bitarna! (A)

2010-02-03 @ 23:12:45
Postat av: mamma

Det är något med snasket som drogar, ni har ju stenkoll på allt kickgivande socker. Bra att ni har motstånd, man kan ju här se att det är en drog som drar igång belöningssystemet i hjärnan snabbt.

2010-02-04 @ 09:35:49
Postat av: Emma

Hehe, ja man kan ju se det som att försöka bli drogfri eller något då :D ;)

2010-02-04 @ 11:38:52
Postat av: Johanna

Det är som en sorts hat-kärlek!

2010-02-04 @ 11:39:57
Postat av: lukes

Gissa skådespelare på min blogg och få chansen till en länk till din blogg. Jag slumpar ut tre stycken vinnare :)

2010-02-04 @ 12:24:19
URL: http://nattstad.se/lukes

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0