Långpromenix

Blev ett ganska lugnt avslut på träningsveckan. Lördag kvällen tillbringades i goda roomieslag med vin och en sväng till Trankilo och kort avstickare till Lounge här i Göteborg. Festligheterna och vinet var dels för att fira att tentan var över dels för att vi hade ett allmänt festbehov att stilla. Trevliga utekvällar innebär dock minskad träningsmotivations dagen efter, "dagen efter kvällen föresyndromet" om ni känner igen fenomenet. Motivationen räckte till en promenad i alla fall och rundan slutade på totalt 11 km. Helt ok med tanke på omständigheterna! Jag gillar promenader i allmänhet, dels är dom allmänt trevliga men sen känns det som att det är en ganska skön träningsform, som ger lite lagom höjd puls utan att slita på kroppen. Speciellt mina knän tackar för detta.

Tänkte passa på att summera veckans träning också, söndagen till ära. Veckans träning kan summeras som en bra vecka, helt ok gympass med relativt mycket promenader. Har dock inte blivit någon konditionsträning i form av löpning eller liknade, utom en kilometer här och där som uppvärmning. Har svårare och svårare att motivera mig till rullbandet längre stunder, väntar och längtar alldeles för mycket tills den dumma isen ska smälta bort och jag kan ut och springa i verkligheten i stället för framför TV:n. Har förresten även hittat en hittills okänd, ganska lång och bra trappa precis vid Chalmers! Den ska jag inviga så fort våren behagar göra entré. Inför nästa vecka har jag planer på att åka till Niklas i Västerås, redan imorgon hoppas jag. Funderar då på att passa på att simma lite när jag är där, för att få lite fart på  den uteblivna konditionsträningen bla. Ska bli härligt att vara lite i Västerås ett litet tag..! :)

Finaste...!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0