Det suger

Det suger så skönt i mina vader och lår. Idén till dagens promenad föddes igår under rucherna upp för pulkabacken. Det var inte helt super soft, men inte heller så att man tjippade efter andan (tre personer på en pulka gör att det blir en del vila också). För att blir lite bite i snöträningen behövdes djupare snö och längre tid. Idag utnyttjades därför överflödet av snö till max. Tog en promenix med Herrviss runt spåret på ca 1,5 km, ingen lång stäcka egentligen men när man går den vadandes i snö upp till knäna lovar jag att det känns som flera mil.  Hunden kunde dock hålla sig på en upptrampade stigen i mitten och verkade mycket nöjd med det (han skulle försvunnit i snön om han försökt pulsa). Det var aaaningen jobbigare än jag trodde, hade tänkt köra två varv, men benen kändes som gummi (den där killiga känslan hade sedan länge infunnit sig), flåsade fortare och högre än en astmatiskmaraton löpare och jag var oredentligt blöt av svett redan efter första varvet. Gött!

Imorn blir det förhoppningsvis träning och påhälsning på min gamla karateklubb! :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0