Att det ska vara så svårt....

... hej och välkommen nyttigheter. Not. Igår var jag super nyttig hela dagen, sen blev det kväll och allt gick åt skogen. Fick hoppa in och jobba ett par timmar på kvällen och efter det fick vi för oss att baka kakor. Lavendeldrömmar. Fins det något godare än kakdeg? En inte helt obetydlig mängd kakdeg slank ner i lilla magen under bakandet. Sen var de ju färdiga och var tvungen att provsmakas. En. Eller två. Eller varför inte hela plåten? Även om det blev kakor kvar till de andra också så var det bra många fler än bara ett par kakor som hoppade ner i magen på mig.

Sen var det dagen till ära sista dagen för Karin och Jonatan på ön. För att fira/sörja (eller vad man nu gör), så var vi ju tvuuugna att öppna Jonatans "Capten Morgan" blanda den med cola, samtidigt som vi lyfte upp vänster ben i luften och försökte posera som Morgan him self. Skojigt i och för sig. Men varför kan man inte äta och dricka med måtta? Dricka har jag i och för sig inga problem med. Men varför måste jag fullkomligt frossa kakdeg i stället för att ta en rimligt litet smakprov? Why? But why??

Nu ska jag till jobbet snart och idag ska jag itne baka några dumma kakor eller fria något. Idag ska jag vara en torrboll och bara äta biff, bakadpotatis och sallad utan dessingar eller annat slabb. No! Varför denna nttighets hets så plöttsligt föresten? Varför inte vänta tills jag kommer hem och allt går tillbaka till gamla rutiner? Jo, för att jag ska på bröllop den tjugoåttonde augusti och klänningen jag vill ha är aningen liten just nu. Måste få den att växa  i förhållande till mig dessa tre kommande veckor. x)


Emma - så som hon såg ut innan sommaren kom. Make me fit agin!


Kommentarer
Postat av: hanna

heeey jag gillar din blogg!

2010-08-25 @ 22:00:30
URL: http://www.metrobloggen.se/hannasegfelt

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0