Back on track efter påskerier

Nu är det slut på Påsken. Det har minst sagt varit en mycket bra påskhelg på alla möjliga sätt och vis. Massor av släkt, vänner och mat, livets goda! Påsken i min familj firas nästan lika mycket som jul, dock utan paketöppning. Vet att jag sa innan att jag inte skulle totalt förlora mig själv och tokfrossa mig igenom påsken. Men blev så i alla fall... :D Inledde matmaratonet i fredagskväll när en av mina allra bästa och äldsta kompisar Jenny (även känd som Korven) fyllde 25. Att dekadens är ett måste på vissa tillställningar är en sanning man måste påminna sig om då och då! Dock har jag nu påmint mig klart om det, och har idag försökt att återgå till vardagen och de mera långsiktigt hållbara rutinerna. (hade tänkt göra det igår, men gick åt skogen redan på morgonen när påskaftonens efterrätt, Minimuffinsarna, stod på köksbordet och ropade mitt namn redan vid frukost, sen var en dagen körd -.- )

Det har blivit minimal träning under helgen, hade släpat med mig mina små älsklingar (springskorna) för att kunna studsa runt i skogarna runt Katrineholm, men först så fungerade inte vare sig motivation eller planering och när jag väll kände att nu, nu kunde det gå att springa lite så började det snöa. VEt inte om jag var så ledsen för det heller. x) Lite trägårdsarbete har jag ändå fått viss vardagsmotion av, har krattat lite löv, burit nedfallna grenar och pinnar kors och tvärs över tomten och socialpromenerat med herr hund. Dessutom följde jag med Tossa ut till Brukshundklubben idag och var funktionär på årets Påsk-agilitytävling med det fyndiga namnet Chicken Race. Även om det till stor del innebar att bära kalla metallhinder utan vantar, trycka på och av ett tidtagarur med ca en minuts mellanrum och promenera en tidigare vit hund på en lerig grusväg så var allt tillsammans med likasinnade och nostalgin killade mig i sidan flera gånger under dagen. Tossa och jag en tjej till som heter Ida praktiskt taget bodde på sådana här tillställningar under gymnasietiden. Vi tävlade, tältade och tappade bort varandras hundar då och då. Vilka tider! Man kanske skulle ha en hund igen i alla fall? En pigg och glad kompis som kan hänga med på löpturerna under sommarhalvåret...? :D Frågan är bara vad ska den göra hemma resten av tiden, man kan ju inte ta med den på jobbet precis, och än mindre till gymmet :|

Jaja, får hålla hundtankarna på distans ett tag till, nu är det egenträning som gäller, in my ego world. Ska springa en sväng imorgon, efter att jag gjort ytterligare intervjuer till min uppsats! Nu är det filmtajm..!

Baj, baj! :)


Nya sommarhobbyn?


Kommentarer
Postat av: J

Det var riktigt bra ;)

2010-04-05 @ 21:20:29
URL: http://bodyandsoul.blogg.se/
Postat av: browneyedgirl

Hoppas du haft en skön påsk =)

Nu är man tillbaka i vardagen igen. Brukar träffa på din mamma ibland på promenad med vovven, sååå söt!

Ha det fint. Kramen

2010-04-06 @ 08:52:32
URL: http://www.metrobloggen.se/browneyedgirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0