Mör i skinkan

Eller kanske möra skinkor ska man säga efter drygt 80 minuter på cykle idag. Pinnade på genom småsnöiga spikraka vägar till jobbet i morse. Spikrakt var det i av seendet att vägen totalt saknar kurvor, men backar saknas då rakt inte. Backar synns dock inte på kartor så lite förvånad blev jag allt. Tog ca 40 minuter att ta sig de dryga åtta kilometrarna, då även med stoppauser för att kolla kartan. Märkligt att det behövdes på den raka vägen egentligen, men det är fullt med gångvägar som går kort och tvärrs och jag ville verkligen inte halka in på fel av misstag och komma för sent till jobbet. ;) Blev kvar lite längre än vanligt på jobbet nu ikväll så bytte bort löppasset, det får vackert vänta tills på onsdag.

Nu är jag så där härligt, tungt trött i kroppen - sängen nästa!


Trött som en klubbad säl. Eller björn.


Kommentarer
Postat av: Annelise

He-he... låter som en liten upptäcktfärd; det är ju spännande:) Roligt attbli känt med nya ställen och vägare, tycker jag:)

2012-01-10 @ 17:31:10
URL: http://anneliseaf.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0