Armarna på banan

Idag var armarna åter med i matchen och fick sig en omgång. Tungt, tungt. Gick dock väldigt bra då de var utvilade och helt läkta från musarm och diverse andra krämpor. Detta var även sista träningen med få få reps och 4 set per övning. Har känts bra med tunga vikter, gillar och ta i och gillar idéen med att bara lyfta några få grr. Slipper jag räkna så långt...! :) Har dessutom beslutat att lägga löpandebandet på hyllan i väntan på att kunna springa ut. Även om det vore bra att träna lite "för säsong" känns det som att dom negativa känslorna jag har för löpbandet börjar appliceras på själva springandet. En negativ känsla som jag absolut inte vill ha med mig ut i på de riktiga, ute springspåren i vår.

Planering för veckan är dock aningen oklar. Tillfälliga gymkortet går ut i morgon, åker till Gbg på torsdag eller fredag. Innebär att efter idag är det bara onsdag, lördag och söndag som är träningsbara. Antagligen bara onsdag och söndag pga diverse aktiviteter inbokade på lördagen. Kör det som känns piggast. Ben och rygg troligen. Lite trist att det inte blir gymmande mer på Njoy, har träffat lite gamla kompisar där så vore nice att vara där ett tag till! Men, men i stället blir det ju Gbg och tränings crewet Johanna :D (med tillhörande pojkvän nu mera?), det är riktigt bra det med!! Johanna, sats och löningsfrullen (inbokat den 25:e) here I come...! XD

Nästa tre veckors-period (med början nästa vecka) på gymmet tänkte jag köra som följer; första veckan "lätta" vikter med 3 set och 10-15 reps per övning. Självklart lite beroende på vilken övning och så. Teknik och kontakt ska fram för allt vara i fokus på dessa pass. Andra veckan blir lite av varje då jag kommer att vara i Vås utan tillgång till gym. Simning kanske? (Och löpning ute om snön smälter!! DD) Sista veckan blir en omgång med super set.

Natti!

Kommentarer
Postat av: Vas

Tänkte bara slänga med en hint. Eftersom du skulle börja deffa(?) så kanske det är visare att fortsätta köra på den tunga perioden så du kan upprätthålla styrkan? En tanke bara då det är ganska vanligt att man rekommenderar de som deffar att köra tungt under den perioden :)

2010-03-16 @ 23:50:50
Postat av: Johanna

Åååååååååååååååååå GYMFRULLE!!!!

Ååååååååååååååå träna i Göteborg!!!!

Wooohoooooo!

2010-03-17 @ 09:32:41
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma

Vas: Aha, ja men det visste jag inte :D Ja men då så, kör jag vidare på tungt nu då! Gött. Tnx för tipset!



Johanna: Jaaaaaaaaaaaaaa!!! XD

2010-03-17 @ 15:08:41
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0