Träningsveckan v 35

Då har jag tagit mig igenom första träningsveckan på mitt egen komponerade höstschema. Det har varit en uppstartsvecka med råge, konditionen är som bortblåst och jag har inte gått för fullt på styrkan heller. Inget konstigt egentligen - efter totalvila i nästan tre veckor, sommarsemester och några glada glas vin längs vägen är det klart att man inte toppar formen, men ändå blir man lika förvånad varje gång. Va? Orkar jag inte det här som brukar gå så bra? Toppen var under måndagens cykelpass när jag efter halva tiden och en fjärde del av sträckan (mot vad jag tidigare kört) fick svår andnöd, skakningar i benen och totalt slut på motivation och då kastade in handduken och cyklade hem i stället. Inte heller cyklingen till jobbet kändes särskilt underbart, mest flåsigt. Men det bästa med kondisen är att den tar sig himla fort ändå, om ett par veckor är jag till baka på banan! Styrkepassen har gått ganska bra, känner mig dock ordentligt tung och chins och dips är rätt tufft nu. Men det ska det bli ändring på! Mer info om höstens deffperiod kommer senare. Simningen var veckans sista schemalagda pass och var riktigt härligt om än flåsigt det med. Satsade på crawl-intervaller i lite olika tempon, bra tempo första 10 minuterna, sen behövde jag varva med bröstsim de sisa 20 minuterna. Tanken är att köra 40 minuter totalt och då enbart olika crawl-intervaller. Idag avslutade jag simningen med lek och plask tillsammans med syster och lill skrutten Liam. Himla kul att bada med någon som uppskattar minsta lilla våg, plask eller bubbel i vattnet!
 
Upplägget på träningen känns fortfarande bra och jag kommer inte göra några större ändringar på det, förutom att jag helt kommer att plocka bort benträningen och ersätta den med rehabträning. Mer om det lite senare. Nu blir det det lördagsmys med hemlagad pizza!
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Härligt att vara igång!

2012-09-01 @ 20:19:34
URL: http://inshape.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0