Crossfitat

Idag lyckades jag med konststycket att ta mig till gymmet medans det fortfarande var öppet. Han precis lagom sladda in genom dörren innan instruktören låste dörren. Dom verkar tydligen göra så på Balance. Jag gillar principen med att alla ska vara i tid, även om det är en dålig grej för mig personligen som ofta är en av dem som gillar att tänja på minutrarna. Hur som helst så var det ett crossfitpass jag hade hoppat in på. Vilken grej!

Hade inga riktiga förväntningar alls egentligen, men blev ändå mycket positivt överraskad över att det var ett så himla skönt pass. Det var hårt och tungt, minimalt med vila fast ändå ingen tokhets eller gapande instruktör som piskade på. Jag gillar att mala på i min egen takt har jag märkt, det är då jag blir inspirerad att jobba lite extra. Om någon hetsar mig vill jag vara tvärtemot och lägga mig platt ner på golvet i ren protest. Oftast. Det finns en och annan instruktör, ofta spinninginstruktörer, som kan motivera även med skrik och gap, men de är få. Så detta, valfritt ös i ca 10 minuter (?) i stöten var underbart.  Första rundan var 5 chins, 10 armhävningar och 15 knäböj. Flest varv på den bestämda tiden vann. Hon som var grymmast gjorde 16 varv, jag har ingen aning hur många varv jag han är inte så mycket för det där med att hålla räkning på så många olika saker samtidigt. Räcker gott för mig att räkna repsen. Men ja, nästa gång ska jag räkna det ska tydligen ha någon slags relevans om man vill förbättra sig. Har jag hört. Andra rundan var kettelbels 15 st marklyft, något slags höft- och armstöt 10 st och sist 5 st axelpressar. Och så gick det runt. Var härligt tungt, svettigt men som sagt ändå med möjligheten att bara mala på, man behövde inte stanna och pausa utan kunde enkelt skruva ner hastigheten lite i takt med att man blev trött. Det som gav sig först var chinsen i första omgången, i andra var det greppet runt kettelbelsen som tog slut först, men det gick att hitta på knep för att rulla på ändå. Grymt kul träningsform hur som helst!

Avslutade själv inne på gymmet med lättare vikter i marklyft och raka marklyft, mest för att få in tekniken plus ett gäng latsdrag mest för skoj skull.




Tummen upp för Crossfit

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ohoo så roligt. John har också blivit helt insnöad på crossfit (nu kanske du inte är helt insnöad än iof). Det är ett väldans youtubande på crossfit hela tiden.

2012-05-02 @ 21:46:24
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Annelise

Grymt jobbat tjejen!!!:)

Jag gillar också crossfit. Känns lekfullt och kul! Sen finns det alla möjligheter i världen att vrida ut det sista krutet ha-ha:)

2012-05-03 @ 08:38:35
URL: http://anneliseaf.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0