26.32

Jupp, 26.32 det blev min tid på Vårruset. En realistisk tid med tanke på den sparsamma (men dock inte obefintliga!) löpträningen. Och troligen min bästa tid hittills! Minnet är som sagt lite så där gällande tidigare tider, men enligt Selma, som var med både i år och förra året så, sprang vi på runt 28 minuter förra året. En briljant idé av Johanna var ju att kolla upp blogginlägg från tidigare år för att hitta tidigare tider! Mycket smart. Jag letade, men jag hade tydligen inte skrivit ner tiderna. Men jag vågar nästan lova att jag inte sprungit fortare än så här på Vårruset tidigare. Och tänk då vad lite kvalitetsträning gör! I år har jag kört ett gäng intervallpass på rullband tidigare i år (dock inte mycket senaste veckorna) samt en backträning närmast i tiden. Och det har tydligen gjort mig rätt mycket bättre! Så tänk då vad ett par regelbundna intervallpass och en vända långpass i veckan kan göra? Hur snabb kan jag blir? Jag tror att mina knän skulle klara tre, i alla fall ett par löppass i veckan. Just nu mår de så klart lite dåligt, men då har större delen av loppet gått på assfalt, mjuk skog går mycket bättre! Kommer att prova hur det går att springa lite mer nu under sommaren. Känner att jag behöver lite ombyte från enbart styrka i gymmet för inspirationens skull - speciellt nu under de ljusa, härliga sommarmånaderna!


Några av vårrusarna 2012!

 



Kommentarer
Postat av: em eriksson

bra jobbat speeeedie!!

2012-05-31 @ 09:18:09
URL: http://emliscious.blogspot.se/
Postat av: Annelise

Härligt jobbat tjejen!:):)

2012-05-31 @ 11:24:19
URL: http://afannelise.blogspot.se
Postat av: Johanna

braaaa! minns att du sprang på typ 28 nån gång i västerås också.

2012-05-31 @ 17:14:10
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0