Planering v 2, 2012


Vecka 2 blir den första riktiga träningsveckan i år. Denna veckan blir det fokus på kondition och uthållighet, nästa vecka blir mer fokus på rent styrka. Jag behåller styrkan, men fokuserar som sagt mer på funktionell styrka snarare än skulpterande av kroppsformen. Ett annat fokus är konditionen. Har dock inte lagt in för mycket ren löpning då jag vill spara mina knän.

Måndagen är tänkt som en kickstart efter helgen, eventuellt få det löppasset flytta till onsdag beroende på hur mina benhinnor mår -  idag söndag känns det lite grand och då kan det bli antingen eller imorgon. Styrkan på tisdag, torsdag och fredag körs med högt tempo, medeltunga vikter, supersett, dropset etc. Det ska vara intensivt och hjärta och lungor ska få sitt! Fredagens benpass blir dock lite mer sansat och fokus på styrka och ordentligt vila mellan set. Varför? Jo, för att benen får ganska mycket uthållighets träning under resten av veckan, vill gärna ge möjlighet för dem att växa och då behövs det även tung träning. Ser även att mina ben går på lite kortare "veckoschema" än övriga kroppen. Lördagen blir lugn med fokus på teknikträning av grenarna i F5. På söndag blir det rolig löpning där jag springer milen och samtidigt gör som Annelise och testar hur långt jag kommer på 60 minuter! Nu kommer jag alltså fortsätta springa tills jag gjort milen även om det tar mer än sextio minuter, men framåt våren är tanken att jag kommer komma längre än milen på de sextio minutrarna. Onsdag (alt. måndag) blir vilodag.

(Se även den övergripande planeringen för 2012.)

Kommentarer
Postat av: Annelise

Servarierad och roligt ut:) Jag gillar ju själv dethär med variation och det på alla plan och områden i hela livet kan jag väl säga:) Min ide om långlöpning varade inte länge:) Nu harjag påbörjat min uppbyggnad och jag vill gå "all in" för den. Om jag ska lägga på mig muskler så kan jag inte löpa bort dem samtidigt;):):) He-he... jag har fortfarande ett par dagar med löpning i min träningsplan fast passen är träningsprogram-kontrollerade nu;) och ifölge träningsplanen kommer jag att köra puls-löpning på ganska låg puls.

2012-01-10 @ 17:40:38
URL: http://anneliseaf.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0