Bröst, triceps och mage

Dagens pass bestod av bröst, triceps och mage. Blev ett bra pass trott att jag var tvungen att gå i från min ursprungliga plan över hur passet skulle se ut pga. kraftig platsbrist på gymmet. Alla glada nyårs-löftes-motionärer hade minst sagt invaderat gymmet, vilket i och för sig inte innebär så vansinnigt mycket folk då gymmet är knappt 80 kvadratmeter. Hur som helst, passet bestod av tre supersetts rundor, varje runda körde jag tre gånger, blev inte riktigt som jag tänkt då jag fick ändra runt i övningarna då gymmet som sagt var överbefolkat. Totalt 50 minuter i gymmet.

Så här blev passet:
  • Superset ett: Bänkpress med hantlar + "dips" mot bänk + crunches med benen upphöjda på bänk
  • Superset två: Bänkpress lätt lutande bänk med hantalar + "tricepskickback" mot bänk + vanliga crunches
  • Hantelflyes på lätt lutande bänk
  • Supersett tre: Armhävningsgång upp och ner på låg bänk (gör en armhävning, flytta ena handen upp på bänken och ner med den andra, gör en armhävning osv.) + Puch downs med rep
  • Crunches med rep i cablecross


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0