Kommentarsknas och REKORD!

Hm.. Verkar vara lite strul med de inlägg som jag gör med mobilen, dessa går inte att kommentera! Inte hjälper det att jag är på och pillar på inställningen "gör kommenterbar" inne i blogg.se appen. Har mailat till blogg.se och hoppas att de kan göra något för att ställa det till rätta. Under tiden får ni bara läsa utan att kunna kommentera, jätte trist då det alltid är supreskoj med kommentarer! :)

För övrigt är jag helt förstörd i benen efter gårdagens löprunda, dagens lilla löprunda och kvällens spinningpass. Sjuuukt. Ska nog låta bli att använda dem på en vecka, vore lagomt tror jag. På spinningen jagade jag maxpuls och var som bäst uppe i 188 slag per minut. Jag beräknar det vara ca 92 % av maxpuls, räknar med att jag har 205 som maxpuls. Tycker det är lagom, tror inte jag lagt den för lågt vilket är det viktiga tycker jag - det viktiga är ju att man hela tiden jagar max utan att nå den.  

Körde även styrka i ca 50 min innan spinningpasset och där blev det till att sätta REKORD i bänkpress! Svensk Emma rekord xD Jag tycker bänkpress är lite knepigt och svårt med tekniken, även speciellt svårt att maxa när man är själv. Man känner starkt behov av pass så man inte slutar med en ihoptryckt bröstkorg. Så illa kanske det inte blir... men att fastna med stången strax över bröstet, sakta tvingas rulla ner stången över kroppen bara för att kunna ta sig upp i sittande ställning, klämma låren osv. kan åsamka relativt stor skada på den lilla stolthet man har efter att ha bommat ett max försök. Hur som helst, idag hade jag pass och kunde köra fullt ös! Körde först ganska många reps på olika vikter och gav mig sen efter lite övertalning på att prova maxa på 45 kg. Gick fint! 3 stycken rena reps klarade jag själv och möjkade sen ur musklerna det där extra med pass på samma vikt. Efter det provade jag maxa på 50 kg (kors i taket då jag sällan provat mer än 40 kg tidigare!) och det gick näääääästan. Skulle tippa på att jag lyfte i alla fall 47 kg själv :D Tror att det hade funkat med 50 kg om jag inte kört slut på mig innan med andra vikter. Ska prova maxa 50 kg nästa måndag. Grymt ska det bli.

Nu är det natti-natti...!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Woohoo! Superbra ju! Stark som en oxe!

2012-02-29 @ 07:13:37
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0