90 min box down

Galet bra boxpass! Såg till att ha vägarna förbi Sats Kompassen Gbg idag för att vara med på den extra insatta påskboxen! Mycket bra instruktör, mycket bra sparringpartner och precis lagom långt pass.

Fördelen med lite längre pass, för utom att det är just längre då, är även att det nästan uteslutande kommer taggat folk som verkligen vill träna hårt. Det är ingen som släpar sig iväg på 90 min box för att de känner att de "borde" eller "måste", bara folk som verkligen vill! Inte allt för sällan är det oxå folk som har boxats/kampsportat en del, vilket givetvis också är barnsligt roligt. Innan passet ska köra igång brukar jag stå och titta på folk och försöka lura ut vem av de som är där själva som jag vill köra med. Försöker titta ut någon sol ser snabb och hyfsat van ut. Det här är jag mycket dålig på. Eller rättare sagt, jag vet faktiskt inte om jag är bra eller dålig då jag i princip aldrig hinner fram till den jag vill köra med innan någon annan haffar mig. Jag antar att det är pga. att jag försöker undvika att se allt för desperat ut och där av sniglar mig fram. Samma sak idag! Kom fram en liten, liten tjej och ville köra. Jag vet att man inte ska döma folk efter utseende men jag förväntade mig inget vidare motstånd. Oj vad fel jag hade! Grym tjej med både styrka och snabbhet som tydligen hade kört en del Thaiboxning i sina dagar. Tur att man inte har rätt jämt. ;) Blev en riktigt, riktigt bra kombo att köra ihop!

Mellan boxövningarna körde vi en del fys, t.ex. allas våra älskade burpies. Jag han med 50 burpies på 2.30 min, ingen aning om det är bra eller inte men bättre ska det bli nästa gång! ;) Grymt kul pass i alla fall, härlig stämning, det nöp åt bra i lungorna flera gånger under passet och jag var härligt skakis i hela kroppen efteråt.

Ikväll blir det lugna gatan med film och soffmys!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0