Tuffar på

Jag tuffar på i min lilla tränings- och deffbubbla. Har fått massor med peppande och uppiggande kommentarer av er som läser, tack för det! Blir himla glad av det! :D Vem blir inte det? Har även fått ett par frågor som jag tänkte roa mig med att besvara så gott det går.

Till och börja med så är det ett par som är nyfikna på hur lite jag egentligen äter (antagligen på baserat på mitt gnäll om minimalistiskt matintag i föregående inlägg). Precis som så många andra kommer jag av olika anledningar inte lägga upp fullständig kostplan eller redovisa totalt kaloriintag per dag här på bloggen. Dels är det ett upplägg gjort och anpassat efter just mig och mina förutsättningar av min coatch etc. etc. Dels tror jag det skulle orsaka frispel hos flera läsare som inte normalt rör sig i fitnessvärlden. För att citera en tjej som varit med ett tag så ääär lite mat, det är inte en hälsodiet och det är inte att rekommendera för folk runt om i stugorna. Det är en tävlingsdiet som sliter på både humör och ork. Rätt och slätt. Dock skiljer sig inte mitt totalintag nämnvärt ifrån andra som deffar, av det jag förstått. När jag skriver att det är minimalt med mat är det därför att det är min alldeles egna och subjektiva uppfattning. I mitt huvud så tränar jag fortfarande karate 4 dagar ivecka (= mycket kondition) är 20 år gammal och kan utan problem äta lika mycket pasta som en fullvuxen man varje dag. Det är mitt mentala normaltillstånd. Nu vet jag ju givetvis att så inte är fallet, jag är varken 20 år eller hoppar runt med vit pyjamas och sparkar och viftar om dagarna. Men det är ändå det som får mig att tycka att mitt dietupplägg just nu är minst sagt torftigt. 

Sen hade vi en fundering om den lågintensiva cardion. Anledningen är att lågcardion ska vara skonsammare mot musklerna samtidigt som det bränner bort fettet bra. Resultatet ska bli mesta möjliga fettreduktion och minsta möjliga muskelreducering. Det finns säkert studier som säger både det ena och det andra, men den här metoden har min coatch upplevt bäst resultat med tidigare. Därför har hon såklart även rekommenderat den till mig.

I kväll blir det vila från styrketräningen men satsar på ett längre cardiopass då jag skippade morgoncardion i morse. Tänkte dra mig till SATS i Sollentuna Centrum denna gången...!




Kommentarer
Postat av: Johanna

All mat som kommer i begränsade mängder är för lite helt enkelt! =)

Kör hårt med cardion!

2011-09-12 @ 14:02:40
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0