Poseringsträning från igår!

 

Igår var det poseringsträning för Madde nere i Göteborg. Hade även fotograf Johanna med för att föreviga hela kalaset. Jag tycker det är fascinerande hur kroppen måste jobba för att lära sig sånt här. Jag försökte lyssna på allt Madde sa utan att tänka på det för mycket. Bara ta instruktionerna och göra, inte tänka. Först måste kroppen få göra själv och låta det bli rätt, hjärnan måste lägga sig i så lite som möjligt och bara finnas med för att hjälpa till att memorera inför nästa gång. Försöker jag tänka för mycket så poff så blir det fel direkt. Jag viste redan innan jag gick dit att det inte skulle vara lätt, men förvånansvärt nog så gick det in en hel del på de dryga 50 minuter som vi stod och nötte. Nu är det bara fortsätta nöta på så det verkligen blir naturligt. Gudarna ska veta att man är allt annat än avslappnad när man poserar, men jag kom ändå på mig själv med att vara mer avslappnad när det blev rätt än när jag "försökte" göra rätt. Innan jag visste hur jag skulle göra spände jag förbrilt varenda liten fiber i kroppen och hoppades att åtminstone någon liten muskel skulle synas. Funkade dåligt. När jag närmade mig formen och Madde tjoade till att "Nu är det rätt!", så var jag faktiskt bara bråkdelen så spänd som innan. Konstig men bra!

Mycket nöjd med poseringspasset, bara att nöta på! Långt kvar dock med både posering och form, men jag tuffar på! Känner mig laddad inför kommande veckor. Ikväll blir det träff med Adelie, det bli utvärdering, snack om fortsatt upplägg och även lite träning.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Man såg verkligen stor skillnad från början passet till slutet... Kommer bli jättebra tills december!

2011-09-05 @ 12:54:18
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Petra

Ja visst är det svårt, jag glömmer andas oxå ;) Men öva öva öva så kommer det gå galant :)

2011-09-05 @ 14:53:30
URL: http://fitnessmorsan.blogspot.com
Postat av: Annelise

Supert jobbat Emma:):):)

2011-09-05 @ 22:42:24
URL: http://anneliseaf.blogspot.com
Postat av: Madde

Mwn titta nu åker ju latsen ut som aldrig förr!! Bra jobbta!!

2011-09-06 @ 10:07:11
URL: http://madeleneyourstone.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0