Livsmedelsdatabasen som App!

Har tidigare rekommenderat livsmedelsverkets webfunktion Livsmedelsdatabasen. Är ruggit bra både för att leta både kcal-mängd som proteininnehåll etc. i så väl råvaror och sammansatta livsmedel. Känns dessutom extra pålitligt då det är en statlig organisation som står bakom.

Nu finns även funktionen som App! Jag har den självklart i min iPhone, redo att söka på något om jag hastigt måste ändra i mitt kostschema. Upplägget i appen är inte identiskt med funktionen som finns på nätet, båda har sina för och nackdelar. Appen är snabbare och enklare att använda med saknar möjlighet att välja en viss mängd av en vara (jag tar föregivet att det som finns angivet är gällande för 100g av livsmedlet), vilket går utmärkt att göra med funktioen som finns på webben. Sök på Livsmedelsdatabasen om du vill ladda ner den, den är självklart gratis. Jag rekommenderar!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Den har jag med! =)

2011-09-13 @ 19:42:37
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Annelise

Intressant! Jsg måste kolla upp den där App'n!

2011-09-13 @ 23:43:47
URL: http://anneliseaf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0