Defferier

Då var det dax. Upp till bevis. Inte äta ngt på 13 veckor. Typ. Det känns så i alla fall. Det pratas om den konstanta hungern, trötthet, svårt att sova, hudproblem och till och med folk som har svårt att äta! Det är en mycket lustig tävlingsform detta. Minst sagt. Jag kunde knappt hålla mig för skratt igår när Adelie lade upp mitt kostschema. Så vansinnigt lite mat att jag började fnittra för mig själv när hon (ironiskt nog) gick iväg för att köpa en chokladboll till sin dotter i gymmets kafeteria. Jag satt där och fnittrade för mig själv, vad kan man göra annars när man ser att maten man ska äta under en hel dags i kalorimängd motsvaras av normal människas intag en fredagsmyskväll. Inte riktigt kanske, men bra nära. I alla fall, detta ska inte utvärderas utan jag ska bara göra som jag blir tillsagd. Punkt. På ett sätt ska det faktiskt bli himla skoj också, är en hejdundrande utmaning för vilken människa som helst och i synnerhet en som normalt sett har mat som största hobby. Det ska bli stört roligt, på något underligt vis. Nu har jag ju visserligen skött maten ganska strikt redan, men det har inte varit på exceptionell låg nivå. Det är det nu. Detta är så nära elitdiet jag har kommit hittills. Galet. Skruvat. Lite knasigt. Extremt roligt.

Än då länge känner jag dock ingen anledning att oroa mig för att jag inte kommer hålla matschema. Nemos problemos. Eller jo, kanske problemos, men jag kommer göra det, så väl känner jag mig själv. När det är dags på riktigt då funkar det. Jag kan stundtals vara lite virrpanna på villovägar innan jag förstår allvaret i saker och ting, men när det gäller är jag med i matchen. På med skygglapparna, bit ihop och kör! Ingen återvändo. Bing. It. On.

Det som jag däremot har lite funderingar är all denna lågintensiva cardio. Mina små ben gillar inte att gå för mycket, så jag får använda min inhandlade spinningcykel en hel del. Mycket bra investering där för övrigt. Men hur ska jag ha TID? Antar att det kallas prioritering. Så länge jag inte prioriterar bort styrketräningen så få väl det mesta andra här i världen vänta. Hej då socialt liv! Ska försöka få snurr på min vardag så att morgoncardio, frukost och träning alla får plats innan jobbet på morgonen. Ev lägga vissa pass på lunchen. Se till att lägga "vilodagar" i veckorna, på helgen har man ju ändå en massa tid över!

Mitt upplägg är lätt inspirerat av konceptet "fullt-ös-medvetslös", det är burnisar (ripped fuel bla), morgonpromenader, inga kolisar kvällstid m.m. på en gång. Vi ser vad som händer, blir det för jobbigt utan t.ex. kolisar på kvällen kommer vi lägga till det helt enkelt. Adelie sparar ett par ess i rockärmen tills jag behöver dem, men detta är då rakt ingen mjukstart. Promenix à 40 minuter (minst) x 2 dagligen. Styrketräningen går upp till 8-10 reps och 4 set, i stället för tidigare super tunga, få reps och många sett.  

Idag, första dagen av galenskaperna har gått finemang. Är väll som det ska antar jag, först kör endorfinerna igång på högvarv och håller humöret uppe. Lite senare dalar de. Det får vi deala med då. Galenskaper som sagt. Men vilka tävlingsformer är helt normala? Hur vettigt är det t.ex. att 24 män - klädda i något som liknar illasittande skoluniformer - springer efter samma boll i 90 minuter? (För att inte tala om hur korkat det är för andra män, oftast utan skoluniformsimitationen eller med delar av den, att sitta passivt sittande att titta på när 24 andra män springer efter samma boll?) Tävla i musik? Eller slåss med färgglada mjukishandskar i en inhägnad ring? Galenskaper eller inte, hård deff är vad som ligger framför mig de tolv kommande veckorna, åtiosex dagarna och hundrasjutiotvå lågintensiva cardopassen.

Come on deff- bring it on!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Go go go!!!! You can do it!

2011-09-08 @ 07:19:11
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

Djez...! And I will! ;D

2011-09-08 @ 08:42:53
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Em

Spännande! Kör hårt!



Jag är så nyfiken på vad anledningen är till den rätt enorma mängden lågintensiv cardio? För inte mindre i volym och högre intensitet? Jag är bara nyfiken :) och hur lågt går du intaget egentligen? Låter som om det var pyttelite mat?



Lycka till :)



2011-09-08 @ 20:51:55
URL: http://Www.emliscious.blogspot.com
Postat av: Annie

Ska bli kul att följa dig! Hur ser ditt kostschema ut egentligen nu eftersom du säger att det är så lite mat?

2011-09-08 @ 21:44:34
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se
Postat av: Annelise

Tummen upp för Emma!

2011-09-09 @ 07:52:06
URL: http://anneliseaf.blogspot.com
Postat av: Petra

KÖR HÅRT NU TJEJEN!

2011-09-11 @ 16:07:35
URL: http://petrakardell.shapemeup.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0